Miten Wego kasvattaa blogiliikennettään tekemällä strategisia sisältömarkkinoinnin valintoja

6 minuuttia luettu

Sisältömarkkinointi voidaan tiivistää keskittyneeksi pyrkimykseksi houkutella ja pitää asiakkaita luomalla säännöllisesti laadukasta ja merkityksellistä sisältöä. Se on yksi monista tavoista, joilla yritys voi sitouttaa kohdeyleisönsä ja kasvattaa liikennettä.

MENA-alueen johtavan matkailu- ja varauspalvelusivuston Wegon kohdalla sen blogiliikenteen kasvattaminen ja ylläpitäminen tarkoittaa strategisen lähestymistavan omaksumista sisältömarkkinointiin. Tämä edellyttää huolellista analysointia ja suunnittelua sekä tehokasta sisällön jakelua. Tällaisen strategian avulla Wegon blogi on pystynyt kasvattamaan liikennettä ja rakentamaan vahvaa bränditietoisuutta, joka vastaa sen kohdeyleisöä.

Strateginen sisällöntutkimus ja älykäs sisältömarkkinointi

Wegon blogin kasvustrategia perustuu ymmärrykseen siitä, että sisällöntuotanto ja markkinointi ovat saman kolikon kaksi puolta. Onnistuakseen niiden on toimittava sopusoinnussa.

Wego tekee syvällistä tutkimusta selvittääkseen viimeisimmät matkailutrendit ja ymmärtääkseen kohdeyleisönsä kiinnostuksen kohteet ja tarpeet. Tutkimusprosessin avulla Wego voi määrittää sopivia aiheita, muotoja ja sävyjä bloginsa sisällölle.

Sisällön luomisen lisäksi Wego hyödyntää tietoon perustuvaa tietoa myös tehdäkseen älykkäitä markkinointivalintoja siitä, missä ja miten sen sisältöä levitetään laajemmalle yleisölle. Wegon sisällön levittämisstrategiaan kuuluu oikeiden alustojen tai julkaisijoiden valitseminen yhteistyökumppaneiksi, jotta se voi laajentaa lukijakuntaansa ja vakiinnuttaa samalla brändinsä johtavana luotettavan matkailutiedon lähteenä.

Sisältömarkkinointi on haastava mutta kannattava tehtävä.

Vaikka tällainen sisältömarkkinoinnin jakelustrategia on loppujen lopuksi kannattava lähestymistapa, siinä on omat haasteensa.

Prosessi voi olla aikaa vievä, koska neuvottelut yksittäisten kustantajien ja yhteisöjen kanssa ovat pitkälliset. Ehdoista keskustelemiseen, yksityiskohtien viimeistelyyn ja julkaisun jälkeisiin tarkastuksiin kuluu paljon vaivaa ja resursseja. Tällöinkin näiden ponnistelujen tehokkuus voi olla rajallinen kunkin kustantajan yleisön rajoitusten vuoksi, jolloin sisällön mahdollinen tavoittavuus on pienempi.

Lisäksi yksittäisten kumppaneiden kanssa käytävien neuvottelujen ja kumppanuuksien kustannukset voivat olla huomattavat. Tämäntyyppistä sisältömarkkinointistrategiaa suunnittelevien yritysten kannattavuus saattaa jäädä vähäiseksi.

PRNews tarjoaa erinomaisen kasvualustan

Wegon aiempi sisältömarkkinointistrategia keskittyi ainoastaan sen välittömiin markkinoihin tai markkinarakoon. Vaikka tämä lähestymistapa tuotti jonkin verran menestystä Wegon kohdemarkkinoilla, sen ulottuvuus ja vaikutus oli rajallinen. Rajoittamalla toimintansa koskettamaan lukijoita tietyissä maissa, yritys menetti mahdollisuuksia sitoutua laajempaan yleisöön ja vahvistaa brändinsä tunnettuutta.

Toisin sanoen Wego tarvitsi uuden sisältömarkkinointistrategian, jonka avulla se voisi jakaa sisältöään suuremmalle, uudemmalle yleisölle ja kasvattaa bloginsa lukijamäärää ajallisesti ja kustannustehokkaasti.

Tässä PRNews tuli mukaan.

Käyttämällä PRNewsin palveluja Wego on voinut yksinkertaistaa ja nopeuttaa sisällön jakeluprosessia taattujen sijoitusten avulla erilaisissa verkkojulkaisuissa maailmanlaajuisesti.

Tähän mennessä Wego on tuottanut satoja strategisesti kirjoitettuja sisältöjä erilaisiin verkkojulkaisuihin, jotka keskittyvät muun muassa kauneuteen, elokuviin, musiikkiin ja uutisiin. Yritys on menestyksekkäästi esittäytynyt eri alustojen lukijoille useilla eri markkinasegmenteillä, jotka saattavat ensi silmäyksellä vaikuttaa matkailuun liittymättömiltä.

Lisäksi Wegon sisältömarkkinointistrategian soveltamisala ei enää rajoitu pelkästään englanninkielisiin julkaisuihin ja lukijoihin. PRNewsin ansiosta Wego on tavoittanut myös arabian- ja espanjankieliset lukijat, mikä on tehokkaasti lisännyt sen blogin liikennettä ja näkyvyyttä laajemmalle yleisölle, mukaan lukien potentiaaliset kumppanit ja sijoittajat.

Brändin tunnettuuden lisääminen sisältömarkkinoinnin avulla

Vaikka on kiistatonta, että itse sisällöllä on keskeinen rooli markkinointikampanjan onnistumisen kannalta, se ei ole yhtälön ainoa muuttuja. PRNewsilla on ratkaiseva rooli Wegon blogin lukijamäärän kasvattamisessa tarjoamalla sen sisällölle maailmanlaajuisen foorumin.

Kuten Wego on vahvistanut, yrityksen matkablogin kävijämäärät ovat kaksinkertaistuneet kuuden kuukauden aikana intensiivisen sisältömarkkinoinnin ja kumppanuustoiminnan ansiosta. Liikenteen kasvu näkyy erityisesti blogin suosituissa Eid- ja Ramadan-artikkeleissa.

Blogin menestystä täydentää myös Wegon kyky hyödyntää PRNewsin mediaverkostoa. PRnewsin käyttäjäystävällinen käyttöliittymä ja työkalut tarjoavat kaikki tarvittavat tiedot kaikista sen verkostoon kuuluvista verkkosivustoista, mukaan lukien Alexa-ranking, demografiset tiedot, sisällön sijoittamista koskevat merkkirajoitusvaatimukset ja monet muut tiedot. Sisällön sijoittaminen lähetyksen jälkeen kestää tavallisesti kahdesta kolmeen päivää ennen julkaisua, ja se säästää kaikki osapuolet pitkiltä neuvotteluilta.

Wego kiittää menestystä erinomaisen sisältömarkkinoinnin ja PRNewsin kanssa solmitun kumppanuuden strategisesta yhdistelmästä. Tämä tapaustutkimus muistuttaa siitä, että pienemmät yritykset tai ne, joilla on rajalliset resurssit, voivat rakentaa brändiään tai kasvattaa yleisöään sisältömarkkinoinnin avulla tekemällä yhteistyötä PRNewsin kanssa.

Uusimmat lähettäjältä Blog