Kaikkien aikojen vaikutusvaltaisimmat urheilutoimittajat!

13 minuuttia luettu

Top urheilutoimittajat. Urheilu voi tuoda ihmiset yhteen ja antaa taukoa arjen rutiineista. Urheilu ajaa parhaita argumentteja ja on erittäin kiinnostavaa. Mutta urheilun katsominen tai pelaaminen ja siitä kirjoittava toimittaja ovat kaksi eri asiaa. Pelaaminen on jo itsessään erityinen taito, mutta pelin analysointi, urheilijan arviointi ja merkittävimpien tapahtumien korostaminen vaatii hyvää silmää ja paljon työtä. Urheilutoimittajat, jotka kertovat näitä tarinoita, jotka saavat ihmiset innostumaan ja nostavat esiin tärkeitä asioita, ansaitsevat tulla ylistetyiksi urheilutoimittajien huippujen listalla.

Jos tarvitset julkaisuja, kannattaa ehkä käyttää järjestäytynyttä mediatietokantaa, jossa on huippu-urheilutoimittajia tai luotettavia mediakumppaneita, kuten PRnews.io, jotka hoitavat kaiken sisältötyön.

Valaistaanpa hieman heidän tahratonta uraansa parhaina urheilutoimittajina.

Build Positive Online Reputation & Remove Negative from SERP

Top urheilutoimittajat:

Carolina Guillen

Urheilutoimittaja ja espanjalainen mediatalentti Carolina Guillen

Twitter | LinkedIn | Facebook | Instagram

Carolina Guillenia pidetään yhtenä urheilun monipuolisimmista toimittajista. Carolina oli ensimmäinen venezuelalainen nainen ESPN:llä. Hän liittyi kanavalle vuonna 2004 ESPN:n Latinalaisen Amerikan SportsCenter-ankkuriksi. Hän aloitti vuoden 2004 All-Star-pelissä Houstonissa. Viikoittaisen baseball-ohjelman juontamisen lisäksi Guillén on valottanut lukuisia MLB:n All-Star-otteluita, Home Run Derbyä, vuosien 2006 ja 2009 World Baseball Classicia, Karibian sarjoja ja verkoston talven baseball-kauden raportointia.

Carolinan ääntä käytettiin Coletten hahmon äänittämiseen espanjaksi Walt Disneyn elokuvaan ”Ratatouille” vuonna 2007. Hän on saanut paljon palkintoja työstään urheilujournalismin parissa, muun muassa kaksi Premio Mara de Oro -palkintoa ja kuusi Telly-palkintoa. Hän on keskittynyt jalkapalloon ja tennikseen, ja hänestä on tullut yksi vaikutusvaltaisimmista urheilupersoonallisuuksista sosiaalisessa mediassa.

Melanie Collins

Melanie Collins on tällä hetkellä NFL:n sivurajapuolen toimittaja CBS Sportsilla ja Big Breakin ja Driver vs. Driverin juontaja Golf Channelilla.

Twitter | Web-sivusto | Instagram

Melanie Collinsilla on yksi urheilun vetovoimaisimmista persoonallisuuksista, ja hän on tällä hetkellä NFL:n sivutoiminen toimittaja CBS Sportsilla sekä Big Break- ja Driver vs. Driver -ohjelmien juontaja Golf Channelilla. Hän työskentelee myös ESPN:n SportsNationin juontajana. Pääasiassa Melanie on työskennellyt yliopistojalkapallon, yliopistokoripallon, NBA:n ja golfin sekä Major League Baseballin parissa MLB.com. Tämän lisäksi Collins sai mahdollisuuden työskennellä golfmestaruuskilpailuissa, kuten PGA:ssa, LPGA:ssa jne. Lopulta verkko tarjosi hänelle NFL:n uutisointia, jota hän pitää unelmiensa täyttymyshetkenä.

Työskennellessään olympialaisissa, World Seriesissä ja Super Bowlissa Collins on löytänyt aikaa työskennellä viihdeteollisuuden parissa raportoimalla tapahtumien punaiselta matolta E! News Now -ohjelmalle. Melanie Collins on roolimalli monille aloitteleville toimittajille. Hän ei kuitenkaan lepää laakereillaan, vaan osallistuu ESPN:n SportsNation-ohjelmaan.

Erin Andrews

Huippu-urheilutoimittaja Erin Andrews

Twitter | Facebook | Instagram

Erin Andrews on työskennellyt urheilualalla lähes kaksi vuosikymmentä. Monipuolinen lähetystoimittaja Andrews syöttää kauden aikana joka viikko FOX NFL:n huippupeleistä erikoisjuttuja ja sivuraportteja, joita Buck ja Aikman soittavat kopissa.

Andrews, joka on yksi urheilutelevision kirkkaimmista tähdistä, palasi FOX Sports -perheeseen heinäkuussa 2012 oltuaan kahdeksan vuotta ESPN:llä. FOX Sportsilla Andrews on kunnostautunut uutisoidessaan kanavan suurimmista tapahtumista, kuten Super Bowl XLVIII:sta, Super Bowl LI:stä, NFC:n mestaruus- ja divisioonakierroksen peleistä, MLB:n All-Star-pelistä ja World Seriesistä sekä muista.

Erin on poikkeuksellinen persoonallisuus, joka yhdistää urheilun ja viihteen ja toimii ABC:n ”Dancing With The Stars” -ohjelman juontajana. Erin Andrews osallistui myös hittiohjelman 10. kauteen, jossa tanssipari pääsi finaaliin ja tuli kilpailussa kolmanneksi.

Colin Cowherd

Urheilumediapersoona, joka on vuosien varrella työskennellyt useissa korkealle arvostetuissa urheilumediayrityksissä, on epäilemättä yksi alan tunnetuimmista henkilöistä.

Twitter | Youtube | Instagram

Koulunopettajana aloittanut Colin Cowherd on onnistunut rakentamaan palkitun uran, joka on kestänyt yli kaksi vuosikymmentä. Urheilumediapersoonaa, joka on vuosien varrella työskennellyt useissa arvostetuissa urheilumediayrityksissä, pidetään epäilemättä yhtenä alan tunnetuimmista ihmisistä. Hän on kuuluisa syndikoidun The Herd with Colin Cowherd -ohjelman isäntänä, jota lähetetään myös Fox Sports 1:llä ja Fox Sports Radiolla. Hän hallinnoi myös samannimistä YouTube-kanavaa. Radio- ja tv-esiintymisensä lisäksi Colin on myös tunnettu kirjailija, jolla on useita julkaistuja teoksia.

Työskenneltyään jonkin aikaa Starsin kanssa, KVBC, NBC:hen kuuluva kanava Las Vegasissa, Nevadassa, palkkasi hänet urheilujohtajaksi, mikä merkitsi hänen saapumistaan suuren luokan urheilulähetysten maailmaan.

Guy Heveldt

Urheilujournalismi on kirjoittelun muoto, jossa raportoidaan urheiluaiheisiin ja -kilpailuihin liittyvistä asioista.

Twitter | Instagram

Vain viimeisen vuoden viimeisellä lukukaudella Christ’s Collegessa Guy Heveldt valitsi tulevan uransa.

Vain viimeisellä lukukaudella Christ’s Collegessa Guy Heveldt valitsi tulevan uransa.

Hän alkoi miettiä, mistä hän pitää – ja se oli puhuminen ja kriketti. Niinpä hän valitsi Christchurchin ammattikorkeakoulun yleisradiolähetystutkinnon. Ja vihdoin hän on löytänyt täydellisen markkinarakonsa. Hän raportoi edelleen mielellään kaikista urheilujutuista, kriketti on hänen intohimonsa.

Lähetysviestinnän kandidaatin tutkinnon suorittanut Guy on nyt tunnettu urheilumedian toimittaja, joka raportoi Glasgow’n Kansainyhteisön kisoista vuonna 2014 ja kriketin maailmanmestaruuskisoista Yhdistyneessä kuningaskunnassa vuonna 2019. Guy työskenteli myös kuusi kuukautta tutkijana Eyeworksin Aucklandissa ja teki vuoroja Radio Sportissa.

Hän omisti seitsemän ”uskomatonta” vuotta Radio Sportille, jossa hän oppi puhumaan itsevarmasti lähetyksessä, ja miten kehittää, kertoa tarinaa paremmin, miten kirjoittaa paremmin. Myöhemmin hän siirtyi tuotantopuolelle, juonsi radio-ohjelmia ja siirtyi lopulta TVNZ:lle.

Thuc Nhi Nguyen

Twitter | LinkedIn | Instagram

Thuc Nhi Nguyen raportoi yliopistourheilusta ja NBA:sta Los Angeles Timesille.

Aiemmin hän uutisoi UCLA:sta, ammattilaisjalkapallosta ja valmentautumisesta Etelä-Kalifornian uutisryhmälle. Thuc Nhi Nguyen työskenteli neljä vuotta raportoiden valmentajahauista, kiinalaisista myymälävarkausskandaaleista ja kansallisista mestaruuksista.

Koska hän ei hae Washingtonin yliopiston matematiikan tutkintoaan työelämään, tällä hetkellä se toimii hienona koristeena hänen vanhempiensa kodissa Seattlessa.

Sara Orchard

Uskomalla, että naiset ovat yhtä kiinnostuneita urheilusta kuin miehetkin, hän jatkaa risteilyä miesvaltaisissa rugby-lähetysjoukkueissa.

Twitter | LinkedIn | Instagram

Sara Orchard on ammattimainen rugbyvalmentaja ja erotuomari. Hän oli ensimmäinen johtava naispuolinen rugby-kommentaattori Iso-Britanniassa raportoimassa Englanti-Fiji -ottelusta marraskuussa 2016.

Voittaessaan uskoa, että naiset ovat yhtä kiinnostuneita urheilusta kuin miehetkin, hän jatkaa risteilyä miesvaltaisissa rugby-lähetysryhmissä.

Sara on tunnettu BBC:n kommentaattori monista urheilulajeista, mutta erityisesti rugbystä. Hän on raportoinut urheilu-uutisia BBC Radio 5 Livessä, BBC London TV-uutisissa, Six Nationsissa. Yhtenä BBC:n nuorimmista naispuolisista urheilukirjeenvaihtajista Sara esiintyi rugbyn MM-kisoissa. Lisäksi hän toimi vuosina 2010-2014 olympialähetyspalveluiden toimittajana, muun muassa Sotshin talviolympialaisissa. Nyt hän työskentelee vakituisena urheilujuontajana BBC Londonissa.

Ashley Stroehlein

Urheiluankkuri/toimittaja NBC Charlottella/juontaja &; varikkotoimittaja Bristol Motor Speedwaylla ja Dragwaylla.

Twitter | LinkedIn | Facebook | Instagram

Ashley Stroehlein on urheiluankkuri ja WCNC Charlotten toimittaja elokuusta 2019 lähtien.

Viiden vuoden ajan Ashley työskenteli viikonlopun urheiluankkurina WBTV:ssä. Ashley työskentelee myös Conference USA:n otteluiden sivutoimisena toimittajana NFL Networkille ja varikkotoimittajana Bristol Motor Speedwayn Cup-, Xfinity- ja Truck-sarjan kilpailuissa. Ashley tekee yhteistyötä myös Charlotte Knightsin ja Charlotte Checkersin kanssa molempien joukkueiden peli-juontajana.

Urheilumaailmalla on ollut tärkeä rooli Ashleyn elämässä. Neljän urheilulajin tähtenä lukiossa hän saavutti All-District-kunnian koripallossa, lentopallossa, softballissa, yleisurheilussa ja maastojuoksussa. Hän sai kunnian olla Virginian lukion vuoden oppilasurheilija vuonna 2006, ja hän valmistui koulunsa priimukseksi.

Hänen työnsä juontajana ja tarinankertojana on tuonut hänelle monia ammatillisia kunnianosoituksia. Erityisesti hän on saanut kaksi kertaa arvostetun Gracie Award -palkinnon, joka palkitsee esimerkillisiä ohjelmia, joita naiset luovat, joita varten ja joista naiset kertovat kaikilla median ja viihteen osa-alueilla.

Taryn Hatcher

Twitter | LinkedIn | Facebook | Instagram

Taryn Hatcher on kuuluisa urheilutoimittaja Yhdysvalloissa.

Taryn tuli tunnetuksi urheilulähetys- ja journalististen taitojensa ansiosta. Opiskeluaikanaan hän työskenteli harjoittelijana IHeart Median ja Comcast SportsNetin palveluksessa ja alkoi pyörittää uraansa. Tarynilla on myös kokemusta, sillä hän työskenteli urheilulähetystoimittajana kymmenen kuukauden ajan RVisionilla. Myöhemmin Big Ten Network palkkasi hänet sivutoimiseksi toimittajaksi. Sen jälkeen hänestä tuli entistä suositumpi, kun hän aloitti työt Hawaii News Now -kanavalla urheilutoimittajana ja -ankkurina vuonna 2015.

Nyt hän työskentelee NBC Sports Philadelphiassa Yhdysvalloissa. Nyt Tarynista tuli kuuluisa lähetystoimittaja ja urheilutoimittaja.

Hän opiskeli journalismia ja joukkoviestintää sekä valtio-oppia ja hallintotiedettä arvostetussa Rutgersin yliopistossa New Brunswickissa, jossa hän.

Jonathan Wilson | Huippu-urheilutoimittajat

Jonathan Mark Wilson (s. 9. heinäkuuta 1976)[1] on brittiläinen urheilutoimittaja ja kirjailija, joka kirjoittaa useille julkaisuille, kuten The Guardianille ja Sports Illustratedille.

Twitter | Facebook | Wikipedia

Tämä brittitoimittaja on yksi maailman vaikutusvaltaisimmista urheilupersoonista. Hänen palkitut kirjansa tarjosivat tärkeitä näkemyksiä urheilumaailmasta.

Varttuessaan juutalaisena Lontoossa vaikeassa elämässä Wilson löysi rakkautensa jalkapalloon. Koko nuoruutensa ja aikuisuutensa ajan ja pitkälle myöhempiin vuosiinsa se oli edelleen tärkeä osa hänen elämäänsä. Jalkapallo oli Wilsonin kansainvälinen passi, joka auttoi häntä löytämään ystäviä ja yhteisöä ympäri maailmaa Englannista Israeliin ja Yhdysvaltoihin. Olipa kyse sitten kirjallisuuden opettamisesta nuorille amerikkalaisille tai työskentelystä kibbutsissa, matkustelusta Venäjällä tai lasten kasvatuksesta, urheilu oli aina osa hänen elämäänsä.

Virallinen jalkapallotoimittaja on kirjoittanut artikkeleita The Guardianiin, The Independentiin ja The Daily Telegraphiin. Nyt hän on The Observerin jalkapallokolumnisti. Lisäksi hän on The Blizzard -jalkapallolehden perustaja ja nykyinen päätoimittaja.

Dana Jacobson

Dana Jacobson on CBS Newsin juontaja ja kirjeenvaihtaja, joka toimii tällä hetkellä CBS This Morning Saturday -ohjelman toisena juontajana.

Twitter | LinkedIn | Instagram

Michiganissa syntynyt Dana Jacobson on CBS:n kirjeenvaihtaja. Hän toimii myös CBS:n urheilukanavan toimittajana sekä toimii CBS This Morning Saturday -ohjelman toisena juontajana. Tämä palkittu toimittaja on toiminut ESPN:n ankkurina ja on ollut osa CBS:ää vuodesta 2013 lähtien korostaen erilaisia urheilutehtäviä. Hän on raportoinut NBA:sta, talvi- ja kesä-X Gamesista sekä olympialaisista. Rakennettuaan menestyksekkään uran urheilulähetystoiminnan parissa, erityisesti ESPN:llä ja nykyisin CBS:llä, Dana Jacobson myönsi kerran, että hän epäilee, ettei hän koskaan jätä urheilua kokonaan.

Jacobson on saanut Michiganin juutalaisen urheilusäätiön palkinnon Hall of Fameen ja hän on saanut National Headliner- ja Edward R. Murrow -palkinnot urheiluraportoinnista. Hän on osoittanut kykynsä raportoida sekä uutisista että urheilusta. Naisena urheilualalla Jacobson sanoi, että hänen oli ansaittava monien miesten kunnioitus, sillä naispuolisia toimittajia ja juontajia oli vähemmän.

Kenny Albert | Huippu-urheilutoimittajat

Twitter | LinkedIn | Facebook | Instagram

Kenny Albert syntyi urheilusta tunnettuun perheeseen. Hän on legendaarisen urheilutoimittajan Marv Albertin poika. Hän on tehnyt pitkän uran kenttätoimittajana, kuuluttajana ja urheilukommentaattorina peleissä ja erilaisissa tv-ohjelmissa.

Kenny Albert on yksi urheilun monipuolisimmista selostajista. Hän palveli NHL-otteluita NBC Sports Groupille ja puhallusjuontajana tietyissä Premier Boxing Champions (PBC) -ohjelmissa NBCSN:llä. Albert on ainoa kansallinen play-by-play-lähetystoimittaja, joka voi selostaa jalkapalloa, baseballia, jääkiekkoa, koripalloa ja nyrkkeilyä.

Albert on toiminut myös New York Rangersin radioplay-by-play-äänenä vuodesta 1995 lähtien. Hän on toiminut FOX-kanavan NFL:n play-by-play-kommentaattorina kanavan avauskaudesta 1994 lähtien, ja hän on ollut kopissa viidessä NFC:n divisioonan pudotuspelissä ja kolmessa BCS-bowl-pelissä. Urheilupersoonana Albert on ollut esillä Sports Emmy Award -palkinnon saajaksi.

Mary Garber (1916 – 2008) ensimmäinen naisurheilutoimittaja

Muistelemme Mary Garberia, ensimmäistä (?) naisurheilutoimittajaa

Wikipedia

Hän oli yhdysvaltalainen urheilutoimittaja, joka saavutti tunnetun nimen naisurheilutoimittajien joukossa. Hän syntyi New Yorkissa ja valmistui Hollins Collegesta Virginiassa. Marylla oli opintojaan suorittaessaan mielessä vain yksi tavoite – ryhtyä sanomalehden toimittajaksi.

Hänen uransa kesti 70 vuotta, jonka aikana hän sai lukuisia kirjoittajapalkintoja. Hän sai yli 40 kirjoittajapalkintoa ja lukuisia kunnianosoituksia рук urheilukirjoittajan urallaan. Arvostetuin palkinto oli APSE:n (Associated Press Sports Editors) Red Smith Award 2005. Garber oli ensimmäinen nainen, joka voitti APSE:n palkinnon. Hänestä tuli myös ensimmäinen nainen, joka otettiin Yhdysvaltain koripallokirjoittajien yhdistyksen Hall of Fameen vuonna 2002.

Hän rakasti paitsi urheilusta kirjoittamista myös jalkapallon pelaamista Buena Vista Devilsin joukkueessa.

Zander Hollander (1923 – 2014) | Huippu-urheilutoimittajat

Zander Hollander, Urheilutrivian paimen

Wikipedia

Zander oli yhdysvaltalainen urheilutoimittaja. Hän oli myös arkistonhoitaja, toimittaja ja yksi kaikkien aikojen suurimmista urheilutoimittajista. Zander syntyi Brooklynissa, New Yorkissa. Hän kirjoitti kolumneja lukiossa sekä naapuruston sanomalehteen. Hän opiskeli Queens Collegessa, mutta jätti sen kesken palvellakseen ilmavoimissa.

Hän oli suosittu siitä, että hän oli suuri tietosanakirjojen toimittaja, joka liittyi lähes kaikkiin tärkeimpiin urheilulajeihin. Zander Hollander oli noin 300 kirjan kirjoittaja koko ammattiuransa aikana, joka kesti karkeasti ottaen 45 vuotta.

Jimmy Cannon (1909 – 1973) | Huippu-urheilutoimittajat

Wikipedia

Jimmy Cannon syntyi New Yorkissa. Hän aloitti raportointiuransa New York Daily Timesissa ollessaan vasta 17-vuotias. Myöhemmin hän kirjoitti myös muille tunnetuille kustantajille, kuten King Features Syndicate, New York Post ja New York Journal American.

Toisen maailmansodan aikana Cannon työskenteli Stars and Stripesin toimittajana. 1950-luvulla hän alkoi kirjoittaa kolumnia Newsdaylle. Monipuolinen kolumnisti Jimmy pääsi International Boxing Hall of Fameen. Hänen rakkautensa nyrkkeilyyn teki hänestä intohimoisen nyrkkeilytoimittajan.

Pohj: Top Sports Journalists

Oikeiden urheilutoimittajien löytäminen jutun esiin nostamiseksi on keskeinen osa ammattilaisurheilua. Harkittu analyysi ja paikan päällä tapahtuva raportointi voivat muuttaa tarinan urheilufaneja huvittavaksi kohokohdaksi ja kiinnittää huomiota tärkeisiin tilanteisiin, jotka tapahtuvat pelikentän ulkopuolella. Siksi tunnetuilla toimittajilla on suuri vaikutus urheilumaailmaan.

Olenko missannut jonkun huippu-urheilutoimittajien listaltasi? Mikset jakaisi sitä?

Uusimmat lähettäjältä Blog