Miten verkkokauppaprojektin liikevaihtoa kasvatetaan ensimmäisen vuoden aikana 200 % – tapaustutkimus

8 minuuttia luettu

PRNEWS.IO ei tee yhteistyötä vain suurten yritysten kanssa, vaan sen asiakkaita ovat myös pienet studiot, virastot ja freelancerit. Tämänpäiväinen tapaus on tarina siitä, miten asiakkaamme Gleb Kulyk edistää menestyksekkäästi verkkokauppaprojekteja PRNEWS.IO:n avulla.

Tietoja asiakkaasta

Gleb Kulyk on kansainvälinen full-stack WordPress-kehittäjä, joka on myös mukana asiakkaidensa projektien SEO-edistämisessä. Lisäksi hän on viimeisten kahden vuoden aikana kieltäytynyt lähes kokonaan asiakkaiden hankekehityksestä ja työskentelee aktiivisesti SEO:n ja digitaalisen markkinoinnin kapealla alueella.

Hlebin tärkeimpiä asiakkaita ovat verkkokauppaprojektit, mutta hän edistää myös palveluyrityksiä ja jopa tuotemerkkejä.

”Olen itse kiinnostunut verkkokauppojen edistämisestä. Minulla on oma verkkokauppaprojektini ja jonkin verran kokemusta, ja prosessi tuottaa minulle paljon iloa. Siksi työskentelen ensin verkkokauppojen kanssa maksukykyisillä markkinoilla, erittäin kilpailluilla markkinarakoilla.”

Gleb Kulyk

Gleb työskentelee pääasiassa asiakkaiden kanssa Yhdysvalloista, Puolasta, Saksasta ja Espanjasta. Hänellä on myös useita ukrainalaisia projekteja.

”Minulla on melko ainutlaatuinen lähestymistapa, joka ei jätä asiakasta välinpitämättömäksi, enkä ole useaan vuoteen etsinyt asiakkaita – suusana toimii minulle. Tiimin laajentamista ei ole suunnitteilla, aion jatkaa yksin työskentelyä.”

Gleb Kulyk

Ongelma: Linkkien rakentaminen kansainvälisillä markkinoilla. Miten levittää bränditarinoita tehokkaasti?

Gleb Kulyk on samaa mieltä siitä, että linkkien rakentaminen on tärkein ja ratkaiseva tekijä sivustojen sijoittumisessa Googleen. Kun Hleb tuli kansainvälisille markkinoille, hän kohtasi ongelmana sellaisten palvelujen puutteen, jotka auttaisivat jakamaan laadukasta sisältöä hankkeesta. Hänen oli jopa pakko lopettaa SEO:n harjoittaminen joksikin aikaa.

”Minun näkökulmastani SEO ei toimi ilman linkkien rakentamista, ja uskon, että se on tällä hetkellä tärkein ja ratkaiseva tekijä sivustojen sijoittumisessa Googleen. Aiemmin harrastin linkkien rakentamista ukrainalaisia projekteja varten gogetlinksin ja miralinksin avulla, mutta kun tulin kansainvälisille markkinoille, en löytänyt analogeja ja minun oli työskenneltävä outreach-menetelmällä. Menetelmän kustannukset tuottivat minulle pettymyksen, ja keskeytin SEO:n harjoittamisen useiksi vuosiksi, kunnes löysin sattumalta PRNEWS.IO:n ja sain heti projektin Puolassa.”

Gleb Kulyk

Linkkien rakentaminen on yksi SEO-strategian keskeisistä elementeistä, jolla on merkittävä rooli verkkokauppahankkeiden edistämisessä. Tässä prosessissa kerätään sivustolle ulkoisia linkkejä muista resursseista, mikä lisää sen auktoriteettia hakukoneiden silmissä.

Nykyaikaisessa Internet-markkinoinnissa linkkien rakentaminen on välttämätön osa yritysten menestystä, erityisesti verkkokauppahankkeissa. Sivustolle tulevien ulkoisten linkkien määrä ja laatu on merkittävä tekijä, joka vaikuttaa sivuston sijoittumiseen hakutuloksissa. Mitä enemmän laadukkaita linkkejä sivustolla on, sitä todennäköisemmin sen sivut ilmestyvät hakukoneen ensimmäiselle sivulle.

Linkkien rakentaminen auttaa myös lisäämään liikennettä sivustolle ja lisäämään konversiota. Tämä johtuu siitä, että ulkoiset linkit johtavat enemmän liikennettä sivustolle sekä parantavat asiakkaiden mainetta ja luottamusta brändiä kohtaan.

Linkkien rakentaminen on siis tärkeä osa verkkokauppahankkeiden SEO-strategiaa, joka lisää sivuston auktoriteettia ja mainetta, lisää liikennettä ja parantaa konversiota.

Ratkaisu: PRNEWS.IO sisällön jakeluun kansainvälisillä markkinoilla.

Paikallisilla markkinoilla työskentely, jossa sinulla on paljon kontakteja, on yksi asia. Hankkeen edistäminen kansainvälisillä markkinoilla voi kuitenkin olla vaikeampaa kuin miltä se ensi näkemältä näyttää. Kansainvälisillä markkinoilla toimiminen edellyttää oikeaa strategiaa, kykyä sopeutua kulttuurieroihin ja paikallisten ominaispiirteiden ymmärtämistä. Lisäksi kielen ja paikallisen lainsäädännön tuntemus voi olla ratkaiseva tekijä menestyksekkään liiketoiminnan toteuttamisessa.

Tämän vuoksi linkkien rakentamiseen ja kansainvälisillä markkinoilla tapahtuvaan näkyvyyteen liittyvät tehtävät voivat olla varsin vaikeita.

Lähes sattumalta Gleb Kulyk sai tietää sisältömarkkinointipalvelu PRNEWS.IO:sta, aloitti yhteistyön ja otti melkein heti erään puolalaisen projektin kokeilemaan sitä.

”PRNEWS.IO on loistava tietokanta laadukkaista lahjoittajista, jossa on hyvä suodatin ja käyttäjäystävällinen käyttöliittymä. Kiinnitin huomiota siihen, että lahjoittajasivustojen omistajat myyvät suoraan sijoitusta paljon korkeampaan hintaan. Tämän seurauksena työskentelen PRNEWS.IO:n kanssa Serpstatin yhteydessä (käytän domain-rankia luovuttajan arviointiin).”

Gleb Kulyk

Tulos: liikevaihdon kasvu 200 prosenttia ensimmäisenä vuonna ja 40 prosenttia kuuden kuukauden välein.

Tähän mennessä Hlebillä on useita hankkeita käynnissä. Kerromme kuitenkin ensimmäisestä hankkeesta Puolassa, jonka freelancer otti vastaan heti aloitettuaan yhteistyön PRNEWS.IO:n kanssa.

”Ensimmäinen projekti, jonka otin SEO:n käyttöön Puolassa, on TortynaBema, en voi ilmoittaa tarkkaa myyntiä ja liikenteen määrää, mutta annan joitakin alustavia tuloksia. Hankkeen tärkeimmät SEO-tavoitteet on jo saavutettu, ja nyt olemme tilassa, jossa ylläpidämme sivuston asemia. Ensimmäisen vuoden aikana kaupan liikevaihto kasvoi 200 % puolen vuoden välein, sitten tahti hidastui ja nyt se on +40 % puolen vuoden välein. Sivustolla vierailee 250 ihmistä kuukaudessa tuotemerkin kysynnän vuoksi.”

Gleb Kulyk

PRNEWS.IO on tehokas työkalu SEO-freelancereille, jotka haluavat parantaa backlinkkien laatua projekteissaan. Yhteistyö PRNEWS.IO:n kanssa antaa freelancereille mahdollisuuden houkutella suurta yleisöä projekteihinsa edistämällä asiakkaita ja heidän brändejään koskevaa laadukasta sisältöä. Tämän menetelmän avulla brändien ja toimittajien välisten yhteyksien rakentaminen mahdollistaa luottamuksen lisäämisen projektiin ja kohdeyleisön houkuttelemisen.

Valmiina toistamaan menestyksen

PRNEWS.IO auttaa freelancereita löytämään tehokkaimmat PR-kanavat ja sijoittamaan niihin ainutlaatuista sisältöä, mikä lisää mahdollisuuksia edistää projektia ja houkutella uusia asiakkaita. Lisäksi PRNEWS.IO tarjoaa sivustolle tasaisen määrän takalinkkejä, mikä takaa tasaisen kasvun hakukoneiden sijoituksissa. Yleisesti ottaen yhteistyö PRNEWS.IO:n kanssa on SEO-freelancereille loistava tilaisuus houkutella uusia asiakkaita ja lisätä projektiensa takalinkkien laatua.

Uusimmat lähettäjältä Blog