Frisor Barbershopin mainonta paikallisessa mediassa

2 minuuttia luettu

”Frisor” on franchising-parturi-kampaamo, joka tarjoaa tällä hetkellä 8 kampaamoa eri puolilla Ukrainaa, joista yksi toimii Nikolajevissa. Parturi-kampaamo on toiminut Nikolajevissa vain 2 kuukautta, eikä sillä ole ollut uutisaiheisia juttuja, joista olisi pitänyt kertoa paikallisille uutissivustoille. Niinpä liiketoiminta tarvitsi uuden lähestymistavan.

”Frisor” ei ollut aiemmin toteuttanut markkinointi- ja mainoskampanjoita paikallisissa tiedotusvälineissä. Verkkoläsnäolo perustui sosiaalisen median profiilien ja YouTube-kanavan hallintaan ja päivittämiseen.

PR-kampanjastrategia päätettiin keskittää kilpailuun: ”Frisor” sijoitti pääkävelykadulle useita citylight-mainoksia, joissa kiusattiin kilpailijan mainoksia. Juttu näkyi internetissä ensin LiveJournal -julkaisuna ja sen jälkeen mainintoja sosiaalisessa mediassa, kuten Twitter ja Facebook.

Eikä kestänyt kauaa nähdä tuloksia: aihe kiinnitti paikallisen uutissivuston huomion ja pääkirjoitus julkaistiin 2 tuntia myöhemmin: ”Frisor Barbershop trollasi kilpailijoitaan mainoksilla Nikolajevissa”.

Tämä oli loistava markkinointitempaus, älykäs vastareaktio. Hyviä markkinointiliikkeitä pitäisi stimuloida tiedolla”, – kiteytti NikVestin päätoimittaja Oleg Derenyuga.

Artikkeli herätti kohdeyleisön huomion sosiaalisissa verkostoissa. Buzzsumo-alustan mukaan viestiä jakoi 105 käyttäjää, ja itse artikkelin luki yli 3100 kansalaista. PRNEWS.IO:n toteuttamasta luovasta lähestymistavasta keskustelivat sosiaalisessa mediassa mielipidevaikuttajat, joiden sosiaalisten verkostojen profiilit kattavat yhteensä yli 13 000 seuraajaa.

Ei niin kuin citylight-mainoksissa, voimme laskea yhden yhteydenoton kustannukset verkossa yhteen penniin: kampanja maksoi meille 0,05 senttiä yhtä lukijaa kohden”, – sanoo Nikolajevin salongin Top Manager Natalia Gudimenko.

verhovetskyj-200x150-1”Frisor”-verkoston perustaja Dmitri Verhovetskiy uskoo, että julkisuushyötyjä ei mitata vain uusilla asiakkailla. Sovellusten latausten määrä kasvoi Android ja iOS -laitteissa. Tämän lisäksi julkisuus ja tuotemerkin tunnettuus alueilla auttavat yrittäjää laajentamaan franchising-toimintaa maan muihin osiin.

”Frisor”-tiimi ei aio pysähtyä saavutettuun ja suunnittelee säännöllisiä PR-kampanjoita alueilla.

Uusimmat lähettäjältä Blog