Miten saada medianäkyvyyttä epätavallisilla aiheilla (Tinder Case)

6 minuuttia luettu

Suhteiden luominen tiedotusvälineiden kanssa on todellinen taito. Saadakseen ilmaista julkisuutta brändien on oltava luovia ja herätettävä toimittajien kiinnostus brändiään kohtaan. Huippumediatalot saavat päivittäin useita sähköpostiviestejä, joissa on lehdistötiedotteita eri brändeiltä. Ne eivät kuitenkaan julkaise tylsiä artikkeleita, jotka koskevat brändin myyntiä tai uuden palvelun käyttöönottoa. Ne tarvitsevat huomiota herättäviä uutiskoukkuja ja tarttuvia tarinoita.

Brändisi sisäpiirin uutiset kiinnostavat vain sinua ja markkinointitiimiäsi. Ketä kiinnostaa, että yrityksesi on vihdoin päässyt 10 parhaan joukkoon Trustpilotissa tai julkaissut uuden logon! Tässä aiomme antaa sinulle esimerkin koskien epätavallista lähestymistapaa myynninedistämiseen. Tinder on yritys, joka valitsee epätavallisia uutiskoukkuja herättääkseen kiinnostusta brändiään kohtaan. Katsotaanpa, miten Tinder onnistui esiintymään suosituimmissa tiedotusvälineissä epätavallisilla markkinointistrategioillaan.

Tinder on käyttäjiensä sijaintiin perustuva deittisovellus, joka auttaa heitä löytämään pareja ja järjestämään häitä. Niiden päivittäisten kävijöiden määrä yltää noin 2,6 miljardiin ihmiseen, jotka tulevat yli 196 maasta.

Mashablesta löytyy useita postauksia, joissa on Tinder-mainintoja. Siellä on tutkimuksia deittipalvelua käyttävistä teineistä, hauskoja tarinoita ”Jeesuksen” rekisteröitymisestä Tinderiin, tarinoita koskien kieltämistä rasismin tai syrjinnän vuoksi jne. Voit jopa havaita otsikoita kuten ”Jopa kädelliset käyttävät nyt Tinderiä”. Tällaisten postausten ydin on se, että ne kertovat tapauksia siitä, miten oikeat ihmiset käyttävät palvelua sen sijaan, että kuvailisivat sen etuja. Kyse on hauskasta ja viihdyttävästä sisällöstä, joka tekee brändiin sitoutumisesta miellyttävämpää kuin perinteisen mainonnan kautta.

Jeesus on rekisteröitynyt Tinderiin

Yksi palvelun käyttäjistä esittäytyi tavalliseksi puusepäksi nimeltä Jeesus. Sanojensa tueksi tämä huijari latasi kuvan itsestään valkoisessa kaavussa. Hän myös väitti olevansa 2016-vuotias. Tämä Mashablen artikkeli sai tuhansia katselukertoja ja yli 600 jakoa sosiaalisessa mediassa. Jotkut käyttäjät lähettivät Jeesukselle viestejä ja julkaisivat kuvakaappauksia viestinnästään, mikä sai aikaan uuden julkisuusaallon.

Tinder testaa salaista versiota sovelluksestaan rikkaille, kuuluisille ja kuumille

Uutinen siitä, että Tinder aikoo julkaista sovelluksen erikoisversion rajoitetulle käyttäjämäärälle, järisytti sosiaalista mediaa. Ihmiset pitivät eksklusiivisista rajoitetuista tarjouksista. Keskustelut siitä, miten päästä yksityisen kerhon käyttäjäksi, ajoivat monet internetin käyttäjät rekisteröitymään Tinderiin.

Tinderin uudet sukupuolivaihtoehdot ovat johtaneet 250 000 trans-ihmisen matcheihin

Voi yllättyä, että Tinderissä on tarjolla yli 35 sukupuoli-identiteettivaihtoehtoa. Ensin sovellus ilmoitti, että käyttäjät voivat valita kaikista näistä vaihtoehdoista rekisteröintilomaketta täyttäessään. Hieman myöhemmin Mashable julkaisi artikkelin 250 000 trans-käyttäjästä, jotka löysivät kumppaninsa Tinderin uuden sukupuolivaihtoehdon avulla. Yli 2000 käyttäjää jakoi artikkelin.

Pojat näyttivät parhaat poseerauksensa Tinder-profiilikuviin

Käyttökelpoiset artikkelit ovat yksi parhaista keinoista brändin sitouttamiseen. Tinder loi käyttäjille oppaan siitä, miten tehdä houkutteleva kuva sovelluksen profiiliinsa. Muutamat käyttäjät jakoivat vinkkejä hyvän kuvan luomiseen. Yksi tuskin hymyilee, kun taas toinen yrittää poseerata epätavallisilla ilmeillä. Ja Tinder saa julkisuutta tällaisten artikkeleiden ansiosta.

Tyttö käyttää Tinderiä tienatakseen rahaa

Tämä artikkeli kertoo nokkelasta tytöstä, joka julkaisi Tinderissä bioksen, jossa luki ”Lähetä minulle 5 dollaria, katso mitä tapahtuu”. Hän sai ainakin 100 dollaria PayPal-tililleen (sovellukseen integroitu maksutapa). Mitä tapahtui sen jälkeen, kun kaverit lähettivät hänelle kaikki ne vitoset? No, jatka lukemaan artikkeli, joka toi Tinderille yli 2 500 mainintaa sosiaalisessa mediassa.

Käyttäjät eivät näet enää halua lukea tylsiä artikkeleita yrityksen menestyksestä. He haluavat lukea tarttuvia ja viihdyttäviä tarinoita. Epätavalliset aiheet houkuttelevat yleisöä ja jäävät käyttäjien mieleen. Voit kokeilla joitakin edellä mainittuja Tinder-temppuja ja saada julkisuutta ja sitoutumista ilmaiseksi.

Erikoiset, mielenkiintoiset artikkelit houkuttelevat enemmän ihmisiä sivustolle kuin perinteiset informatiiviset viestit. Mediatoimittajat ottavat tämän tosiasian huomioon ja tarjoavat lukijoilleen erikoisia aiheita. Jopa keskiverto yritys pääsee otsikoihin ja saa yleisön huomion, kun se käyttää uutiskoukun valinnassaan tuoretta lähestymistapaa. Se voi olla hieman vaikeampaa, jos et ole maailmankuulu deittisovellus.

Täällä PRNEWS.IO:lla tiedämme, miten saada medianäkyvyyttä epätavallisilla aiheilla. Voimme tarjota sinulle täydellisen mediajulkisuuden. Tutustu vain Julkisuus -pakettiimme.

Uusimmat lähettäjältä Blog