Bedste software til styring af omdømme 2023

16 min læst

Hvad er software til styring af omdømme?

Som navnet antyder reputation management software er et værktøj, der kan hjælpe dig med at holde øje med dit omdømme online og træffe foranstaltninger, når det er truet. Der findes forskellige softwareværktøjer til styring af omdømme, der er udviklet til forskellige virksomheder. Nogle er mere opmærksomme på anmeldelser og gør det lettere at forbedre både din virksomhed og dit omdømme. Andre er udviklet til at fremme dit brand og forbedre dit samarbejde med kunderne.

–>
  1. Brand24 – bedst til de fleste;
  2. PRNEWS.IO – bedst for PR-chefer;
  3. NetReputation – bedst til opbygning af en komplet online tilstedeværelse;
  4. InternetReputation.com – bedst til enkeltpersoner;
  5. Podium – den bedste måde at få flere femstjernede anmeldelser;
  6. Reputation.com – bedst til virksomheder med flere lokaliteter;
  7. Mention – bedst til virksomheder med fokus på sociale medier;
  8. Swell – bedst til lokale virksomheder i vækst;
  9. Chekkit – bedst til servicebaserede virksomheder;
  10. Chatmeter – bedst til kæder og franchisetagere.

Eneste reputationsstyring er noget, der i disse dage gøres oftere og mere strategisk ved hjælp af særligt udviklede værktøjer. Reputation Management-software – som den, der er udviklet af Cision, Brand24, BirdEye og flere andre – giver dig mulighed for at holde fingeren på pulsen for dit mærkes omdømme.

Hvad er f.eks. stemningen i artikler om din virksomhed? Hvad bliver der sagt på de sociale medier om dit brand? Hvor får du mest dækning – på tryk, i radio, tv eller på sociale medier? Hvilken type anmeldelser offentliggøres om din virksomhed på tværs af alle anmeldelsessider?

Reputation Management-værktøjer samler alt og giver dig data, der giver dig mulighed for at se et bredere og mere klart billede.

Claire Lamb
Direktør hos Skout PR

Bedste software til styring af omdømme 2022

Brand24

Brand24 er en software til styring af omdømme, der giver dig mulighed for at spore dine konkurrenter online og reagere hurtigt. Det har funktioner, der gør det muligt for dig at følge dit publikum og reagere, når noget ikke er i orden. Det passer perfekt til små og mellemstore virksomheder, fordi mange ting skal gøres manuelt. Selvom det også vil passe til store virksomheder.

Reputation Management Brand24-holdet har udviklet en nyttig webscanning. Du kan skrive nøgleord i en særlig liste og overvåge dem.

Brand24 informerer dig øjeblikkeligt og automatisk om negative anmeldelser. Og de kan skade dit omdømme. Med et sådant værktøj kan du nemt spore negative anmeldelser og løse eventuelle problemer med dine kunder.

Reputation.com

Dette firma positionerer sig selv som en alt-i-en-platform. De giver dig værktøjer til at spore negativt indhold og reagere på ét sted. Selv hvis du har et par hjemmesider.

De hævder også at være en virksomhed etableret i Silicon Valley. Under alle omstændigheder tilbyder de en masse funktioner:

• Du kan forbinde alle vigtige forretningssystemer (Du kan forbinde 500 integrationer til søgemaskiner, kataloger, anmeldelseswebsteder, sociale netværk, apps og meget mere)
  • Streamline feedback
  • Arbejd med data og forbedr dit omdømme
  • Byg brandet op, og gør det populært
  • Og mange flere

Værd at bemærke, at Raputatuion.com giver dig mulighed for at følge dine konkurrenter og få notifikationer om nyt indhold.

Mention

Du har brug for Mention Hvis du leder efter et værktøj, der kan hjælpe dig med at arbejde effektivt med sociale medier. Og i dag er vi alle sammen nødt til at arbejde med sociale medier, da det er den største kilde til nye kunder. Det er også den bedste måde at samarbejde med dem på.

Med Mention kan du analysere og samarbejde med indlæg og beskeder på Twitter, Facebook, Pinterest og Instagram. Eller du kan nemt filtrere data.

En anden vigtig ting ved Mention er, at de holder øje med trends (hashtags, influencers, billeder osv.) og giver dig mulighed for at passe bedre til trends.

Selskabet hævder, at selv Microsoft bruger Mention.

Swell

Swells moto er Growing Your Local Business. Og Swell-projektet gør alt, hvad der er muligt for at hjælpe dig med at gøre dine nuværende kunder til stamkunder. Det er udviklet til små og mellemstore virksomheder, og derfor er Swell ekstremt let at bruge.

Det kan sende beskeder, hvor du bliver bedt om at efterlade anmeldelser. Og Swell software til styring af omdømme ved, hvornår der skal spørges om det. Det gør det automatisk, men disse beskeder kan alligevel tilpasses efter dine ønsker.

Swell minder også kunderne om betalinger, gennemfører undersøgelser og giver dig mulighed for at integrere med dit CRM, POS eller EHR.

På grund af sin enkelhed er Swell en god mulighed for virksomheder, der ikke har meget tid til at arbejde online.

Chekkit

Chekkit er en software til styring af omdømme, der er udviklet til dit samarbejde med kunderne. Udviklerne har lagt vægt på tekster for at sikre, at kunderne bliver tilfredse med dit samarbejde.

Chekkit samarbejder med Facebook og Google for at holde øje med dit omdømme online. Og hvis du har Chekkit-appen, så får du alle meddelelser fra Facebook, SMS og Google-tjenester ét sted. De har også videochats. Det gør det nemt at styre omdømme.

Også kan du holde øje med betalinger og minde kunderne om dem i tide.

Hashtag’d

Denne software til styring af omdømme har en kraftfuld AI. Det giver dig mulighed for at søge efter indhold på de vigtigste sociale medier som Facebook, Instagram og YouTube og analysere det. Med et sådant værktøj kan du forstå mere om sociale medietrends og dine brugere. Dette er en fantastisk ting, når du ønsker at øge din kundebase. Eller når du ønsker at gøre dit brand populært.

Med Hashtag’d kan du arbejde med brugergenereret indhold og skabe bedre annoncer.

Trustpilot

Denne software til styring af omdømme handler kun om anmeldelser. Hvis det er et punkt af bekymring for din virksomhed, og du ønsker at samarbejde med negative anmeldelser mere effektivt, så har du brug for Trustpilot.

Dette værktøj giver dig automatisk en proces til indsamling af anmeldelser, analyserer feedback, forbedrer CTR og så videre. Desuden kan du, da Trustpilot er åben for alle, lære mere om dine kunder og deres behov.

Det fungerer i to trin: kunderne deler deres erfaringer, og virksomhederne skaber en bedre oplevelse. Det er et win-win værktøj til styring af omdømme.

Great Recruiters

Som navnet antyder, er denne platform til styring af omdømme udviklet specielt til rekrutteringsbureauer. Bemandingsbureauer kan forbedre deres omdømme gennem anmeldelser. Og Great Recruiters sender automatisk anmodninger om feedback. Du vil enten få en god anmeldelse eller en chance for at forbedre oplevelsen af din virksomhed. Great Recruiters arbejder også med testimonials.

Det forbedrer engagementet med dine medarbejdere, både nye og tidligere. Og giver dig mulighed for at holde øje med dine forbindelser med dem. Det er med til at beskytte dit omdømme blandt medarbejderne og forbedre dit brand.

Chatmeter

Chatmeter er udviklet til virksomheder med flere lokationer. Og den gør alt for at gøre reputation management let for sådanne virksomheder.

En af deres mest populære og unikke funktioner er lokal SEO Tracking. Da Chatmeter blev udviklet til virksomheder med flere lokationer, giver det dig mulighed for at sammenligne dine butikker eller andre lokationer. Det vil vise dig, hvor kundernes oplevelse er bedre, og hvor den skal forbedres. Og når du tjekker anmeldelserne, kan du finde ud af, hvad der er galt.

Det har også avancerede geolokaliseringsværktøjer, øger din søgerangering og giver dig automatisk de vigtigste oplysninger om dit online omdømme.

Feed It Back

Denne software til styring af omdømme giver dig et førsteklasses instrumentbræt til hospitalsdrift. Dette værktøj indsamler oplysninger og feedback om din virksomhed fra kunder via smarte undersøgelser, sociale anmeldelser og interaktion via sociale medier.

Feed it Back indsamler feedback og adskiller den afhængigt af mødested, region og ejendom. Desuden er denne software til styring af omdømme perfekt, når det kommer til sagsstyring. Når du får kendskab til en kundes negative oplevelse, kan du hurtigt løse problemet. Det forbedrer både din virksomhed og dit omdømme.

#1 Reputation Management Tool – PRNEWS.io

PRNEWS.io kan hjælpe dig med Reputation Management. Med os kan du slippe af med negativt indhold på SERP. Den bedste måde er at interagere med information, der generer dig, er at fortrænge den. Med positive eller neutrale sponsorerede artikler på betroede hjemmesider, for eksempel. Sponsorerede indlæg er trods alt et fantastisk værktøj i onlineforretningen. Det påvirker dit omdømme og dit brand image. Derfor får du flere brugere og mere salg, når du fortrænger uønskede oplysninger på vigtige websider.

Byg positivt online omdømme & Fjern negativt fra SERP

Også sponsorerede indlæg viste sig at være den bedste mulighed med hensyn til budget, når det kommer til skabelse og fremme af et brand. Og backlinks af høj kvalitet til dit websted viser sig at være den bedste løsning, når det kommer til SEO-ranking.

Med PRNEWS.io kan du:

• overvåge din online tilstedeværelse og forstå dine kunder bedre.
  • Når det drejer sig om sponsorerede indlæg, kan du kontrollere dem før udgivelsen og vælge det bedste tidspunkt for udgivelsen.
  • Få et alt-i-et praktisk presserum, tilpas det og arbejd på din brandidentitet.

PRNEWS.io giver dig også adgang til et nyttigt nichefilter. Med dette værktøj kan du få flere oplysninger om websteder, der udsender sponsoreret indhold, disse websteders målgruppe, kvalitetsmetrikker osv. Og selvfølgelig kan du poste dine artikler med et par klik.

Mere værktøjer til reputationsstyring:

FAQ: Reputation Management Software

Hvad er fordelene ved online reputationsstyringssoftware?

Som enhver anden software gør den dit liv lettere. Nogle reputation management software kan installeres i din telefon og give dig feedback på Facebook, Instagram, SMS-chats og så videre i én enhed. En sådan software er vigtig, fordi kunderne har tendens til at efterlade feedback online i dag. Og når du indsamler data med værktøjer til styring af omdømme i tilstrækkelig lang tid, vil du finde flere måder at forbedre din virksomhed på.

Hvad er de fælles funktioner i Online Reputation Management Software?

De er alle meget opmærksomme på dine kunder og de anmeldelser, de efterlader. Og det er indlysende. Når alt kommer til alt, bekymrer software til styring af omdømme sig først og fremmest om dine kunder og den oplevelse, de får ved at interagere med dig og din virksomhed.

Og derudover fungerer de fleste reputation management software som aggregatorer. De samler indhold fra forskellige kilder og leverer det til dig.

Online Reputation Management Software giver dig også mulighed for at generere positive og neutrale anmeldelser på forskellige websteder. Og også arbejde med negative anmeldelser.

Seneste fra Blog