Top 10 af de mest lovende nye teknologivirksomheder 2023

13 min læst

Sektoren for virksomheds-tech-startups er fuld af virksomheder, der udnytter den stigende efterspørgsel. På trods af de forstyrrelser, som Covid-19 har forårsaget, er der en voksende tendens til tjenester inden for big data, DevOps, cloud, mobilitet, tingenes internet og cybersikkerhed.

I henhold til Statista beløb finansieringen af tech-startups på verdensplan sig til 24 milliarder dollars i 2019, hvilket er 10 gange større sammenlignet med 2013. Denne artikel vil præsentere de bedste tech-startups, som man skal holde øje med i det kommende år. Mens nogle af de næste startups har introduceret nye produkter eller tjenester, har andre tilbudt eksisterende teknologier på nye måder.

Og at præsentere sig selv er meget nemmere med PRnews.io startup. Det er en virksomhed, der allerede har en betydelig liste af mediekontakter til at skabe, offentliggøre og distribuere information, så vigtigt for alle tech startups’ ideer til at introducere og tiltrække investorers og offentlighedens opmærksomhed.

Se nedenfor listen over de mest lovende tech-startups i 2023 baseret på deres tech-startups idéer og de fundings, de har rejst indtil videre.

De bedste tech-startups, du skal holde øje med i 2023

Cohesity

Cohesity tech startups 2021.

Website | Twitter

Der er mange grunde til at kalde Cohesity for en lovende tech-startup: unik teknologi, en medstifter, som skabte den offentlige softwarevirksomhed Nutanix og 250 millioner dollars i finansiering fra SoftBank’s Vision Fund.

Startup’en blev oprindeligt præsenteret som en billigere måde for virksomheder at gemme og opbevare “sekundære data” (backups, filer, test/dev- og analysedata) – alt sammen overvåget ved hjælp af en enkelt cloud-platform. Siden er det vokset til andre områder af virksomhedens datahåndtering, der indeholder analyser, sikkerhed og hurtig genopretning.

Funding: I april 2020 modtog startup-virksomheden 250 millioner dollars i Series E funding. Den samlede finansiering er 660 millioner dollars. Dette bragte startup-værdien til 2,5 mia. dollar.

Confluent

Confluent tech startups 2021.

Website | Twitter

Confluent blev grundlagt af skaberne af open-source Apache Kafka. Confluent er en kommerciel version af tjenesten, der hjælper udviklere med at administrere system- og applikationsbeskeder i store mængder og tilføje streaming data i realtid til deres applikationer.

Kafka har samarbejdet med virksomheder som LinkedIn, der bruger teknologien til aktivitetsstrømsdata og driftsmålinger; Netflix til at lave en realtidsovervågning og dens pipeline til hændelsesbehandling; Spotify, hvor den bruges som en del af appens logleverancesystem.

Tanken med Confluent er at gøre det lettere for virksomheder, der ikke har overskud af udviklerkapacitet, at udnytte Kafka.

Funding: Den samlede finansiering i virksomheden til 456 millioner dollars og dens værdiansættelse er 4,5 milliarder dollars.

Cazoo

Webside | Twitter

Cazoo administrerer en digital platform, hvorfra brugerne kan købe eller leje brugte biler og dermed bryde den typiske bilforsyningskæde. Cazoos forretningsmodel har overvundet pandemien godt, da kunderne kan købe deres bil helt online og få den tæt på døren. Bilerne er fuldt rengjorte og istandsatte, inden de leveres, hvilket kan ske, samtidig med at den sociale distance opretholdes.

Denne tech-startup, der blev oprettet i slutningen af december 2019, havde rejst over 180 mio. pund i pre-launch-fasen. I 2020 nåede Cazoo unicorn-status og blev vurderet til over 1 mia. dollar.

Front

Front tech startups 2021.

Website | Twitter

Front blev skabt af de franske statsborgere Mathilde Collin, der arbejder som CEO der, og Laurent Perrin, CTO, der kom efter at have gennemgået den berømte startup-accelerator Y Combinator i Silicon Valley.

Den oprindelige Front-app blev udtænkt til alle teams, der deler en e-mail-indbakke. Den er især nyttig for kundesupport, salg og endda marketingteams. Den gør det muligt at tildele e-mails til teammedlemmer og for teams at samarbejde i et fælles rum, hvilket øger svartiden.

Nu søger virksomheden at konvertere e-mailoplevelsen for alle kontoransatte efter at have modtaget store tilstrømninger.

Funding: I 2020 rejste startup-virksomheden en Series C fundingrunde på 59 millioner dollars.

AirTable

tech startups Airtables vigtigste funktion er en blok af apps og funktioner.

Website | Twitter

Airtable, der har hovedkvarter i San Francisco, har til formål at demokratisere softwareskabelse. De mener, at software står til at være den mest virkningsfulde måde, hvorpå alle kan føre deres idéer ud i livet, men at kun få mennesker faktisk har adgang til det som et kreativt medie. Airtable giver alle mulighed for at opleve kraften i at skabe software, ikke blot at bruge den.

Airtable’s hovedfunktion er en blok af apps og funktioner. Med disse funktioner kan du dække datasæt på et Google-kort, anvende regler og formler, sende advarsler og meddelelser til partnere, dele filer via SMS-beskeder eller e-mails, oprette undersøgelser og formularer, integrere med tjenester som Slack og Dropbox og skubbe indhold til et livewebsted.

Funding: Nu er det vurderet til 5,77 milliarder dollars med en nyligt modtaget 270 millioner dollars i serie E.

Funnel

tech startups Resultatet er stærke, ansvarlige marketingteams, der endelig kan give det løfte om ydeevne, som digital markedsføring lover.

Website | Twitter

Svensk software-as-a-service (SaaS)-startup Funnel udvikler sig i at kombinere og rydde marketing- og reklame-data for kunder, uanset hvor de befinder sig, for at få mere information om kunderne.

Platformen er lavet til erhvervskunder og giver marketingfolk mulighed for at eje dataene og hurtigere træffe bedre beslutninger om, hvad der virkelig forbedrer forretningen. Samtidig giver den fleksibilitet til at integrere dataene med værktøjer som Tableau eller Google Data Studio. Resultatet er stærke, ansvarlige marketingteams, der endelig kan indfri det løfte om ydeevne, som digital markedsføring lover.

Prisen på denne software afhænger af de månedlige annonceudgifter og starter ved 499 dollars om måneden. Kunderne er Skyscanner, Samsung og Ubisoft.

Funding: Det har fået en serie B-finansieringsrunde på 47 millioner dollars i januar 2020.

Sikkerheden | tech startups

tech startups Startup-virksomheden har modtaget over 26 millioner dollars i kapitalindsamling og sigter mod at blive en af de største amerikanske markedspladser.

Websted | Twitter

Securitize er en blockchain-aktiveret virksomhed, der hjælper kapitalmarkederne ved at give handlende mulighed for at handle i private virksomheder ved hjælp af troværdige globale løsninger.

Tjenesten er pålidelig, sikker og giver en oplevelse af høj kvalitet for investorer. Den er integreret med flere amerikanske markedspladser, så handlende kan arbejde der uden frygt for at miste deres aktiver.

Funding: Startup-virksomheden har modtaget over 26 millioner dollars i fundraising og har som mål at blive en af de største amerikanske markedspladser.

INK | tech startups

Website | Twitter

INK er en teknologistartup, specificeret på indhold, der fokuserer på måder at forbedre indholdets ydeevne på søgemaskinerne på. Startup’en har til formål at skabe en verden, hvor “historiefortællere kan tage kontrol over deres søgeskæbne”. Derfor har det udviklet en SEO-skriveplatform kaldet INK, der giver kontrol over søgemaskinernes synlighed.

INK’s skriveeditor indeholder en liste over opgaver, der skal hjælpe med at forbedre indholdet til søgemaskinerne. Desuden fortæller softwaren dig, hvor meget større sandsynlighed du har for at rangere, hvis du gennemfører alle deres opgaver.

Den nystartede virksomhed blev nomineret til sektoren for det bedste søgesoftwareværktøj i 2020 U.S. Search Awards. Og denne platform blev finalist i 2020 Content Marketing Awards.

Capella Space | tech-startups

Website | Twitter

Capella Space er en datateknologisk startup, der leverer troværdige oplysninger og billeder fra rummet. Det er blevet muligt med sin klynge af (meget små) satellitter. Virksomheden forsøger at udnytte en del af et marked for efterretninger om Jorden, som den anslår er omkring 60 milliarder dollars værd.

Capellas idé er baseret på at forbinde en særlig type billeder med et lille, billigt rumfartøj. Virksomheden satte et netværk af satellitter, der kan tage billeder af steder på Jorden flere gange om dagen.

Capellas satellitter kan scanne gennem skyerne og om natten, hvilket gør dem uafhængige af dårligt vejr eller lysforhold. De leverer data, der danner grundlag for en lang række globale løsninger, der kan spare penge, tid og liv. De tjekker ændringer konstant uden afbrydelser.

Funding: Det samlede beløb er $82M.

Hopin | tech startups

Website | Twitter

Den virtuelle event-startup Hopin, der er baseret i London, havde et meget vellykket 2020. Denne startup har til formål at genopfinde virtuelle begivenheder og gøre dem så gode og nemme at bruge, deltage og organisere, at de ikke længere bliver et alternativ på sidelinjen, men en mainstream-mulighed. Brugerne og investorerne er overbeviste om, at Hopin har nået sit mål og har rejst den fjerdestørste europæiske serie B-runde i 2020.

Pandemien har uden tvivl øget Hopins succes i 2020. I november blev det annonceret 3,5 millioner brugere på mere end 50.000 virksomheder, blandt hvilke er FN, NATO, Atlanterhavet, UCLA og Miro. Hopins mandskab har også gennemgået store forbedringer i løbet af 2020, idet det startede med et team på 23 personer og sluttede året med 215.

Funding: Startup’en rejste en serie B-runde på 125 millioner dollars. Dens værdi er 2,1 milliarder dollars. Det har nu rejst 170 millioner dollars i alt.

–>

Ved afslutning: Tech Startups

Her har du det – min lovende liste over de tech-startups i 2021. Ingen tvivl om, at der dukker andre tech startups op hver dag. Selvom jeg har besluttet at udføre dig ti virksomheder i dette indlæg, behøver tech startup-listen ikke at slutte.

Del gerne andre innovative ideer til tech-startups, der er værd at være med på listen. Og hvis du lige er ved at starte din virksomhed, så tøv ikke med at vise os dit projekt.

Seneste fra Blog