Kør din første reklamekampagne for små virksomheder i USA

11 min læst

Lad os være ærlige. At drive en lille virksomhed kan være stressende. Du skal tage dig af produktionen, opfylde ordrer, føre tilsyn med medarbejdere, skabe overskud osv. Hvis du nu tilføjer markedsføring til blandingen, kan du hurtigt føle, at du har mere, end du havde regnet med.

Vi ved, at markedsføring kan være skræmmende, især hvis du kører din første annoncekampagne. Derfor er her en værdifuld guide, der kan hjælpe dig med at lancere din første vellykkede reklamekampagne.

Nogle indvandrere, der ikke er berettiget til et socialsikringsnummer (SSN), kan føle sig fortvivlede over den manglende adgang til finansieringsmuligheder. Kun få ved, at de med en ITIN-ansøgning kan ansøge om ITIN-lån og køre deres markedsføringskampagner som professionelle.

Hvorfor vælge at køre denne form for kampagne?

Lad os se det i øjnene. Det er ikke billigt at køre en reklamekampagne. Ikke desto mindre er det det værd, hvis det er godt udført. Her er hvorfor det bør være vigtigt for din virksomhed at køre en markedsføringskampagne.

• Hjælper med at øge salget
  • Ring-fencing af din kundebase
  • Opbygning af brand recognition
  • Effektivt ved lancering af et nyt produkt
  • Afværge konkurrencen; for at overleve på et stærkt konkurrencepræget marked er det nødvendigt at reklamere for at få kundernes mind-share.

Ting du skal overveje, før du opretter en reklamekampagne

En effektivt drevet reklamekampagne er et initiativ, der ligger ud over dine almindelige markedsføringsopgaver. Den har foruddefinerede mål, der skal nås inden for en bestemt tid og med et fastsat budget.

Vær klar over resultaterne

Formuler i starten af din kampagne, hvad der vil være succes. Dine resultater skal være utvetydige og målbare. På den måde kan du evaluere en kampagne for at afgøre, om den har nået de opstillede mål.

Sæt bolden i gang ved at specificere de resultater, du forventer inden for et af følgende områder, som reklamekampagner ofte er rettet mod:

• Vækst i salget
  • Promotion af et nyt produkt
  • Vækst i antallet af kunder
  • Større kendskab til mærket
  • Forbedret kundefastholdelse.

Vælg et prioriteret område og knyt det til de overordnede mål for forretningsforbedringer.

Fastlæg dit budget for reklamekampagner

Næst skal du oprette et reklamebudget, der er realistisk og overkommeligt for din lille virksomhed. Det vil være spild af tid og ressourcer at udforme et budget, der ligger uden for din rækkevidde.

Kontroller, om din virksomhed kan bære dit reklamebudget. Ellers skal du ikke flippe ud med en potentielt rentabel markedsføringskampagne. Kontakt i stedet tredjeparts långivere for at få kortvarig finansiel bistand. Selv hvis du ikke er kvalificeret til et SSN, kan du stadig søge om ITIN-lån fra forskellige fintech-operatører.

Pinpoint din målgruppe

Vær klar over, hvem du henvender dig til i din kampagne. Når du kender din målgruppes købekraft, aldersgruppe, beliggenhed, køn, forhåbninger og interesser, er du bedre i stand til at designe en annonce, der er fængende og relevant.

Udarbejd dit indhold

Design din annonce på en sådan måde, at den klart formidler et budskab og har en umiskendelig opfordring til handling (CTA). For at opnå en effektiv markedsføring skal din CTA være entydig og specifik for at undgå tvetydige markedsreaktioner.

Skab klarhed over, om du søger abonnementer på en side, downloads, optagelse på mailinglisten, køb, sociale delinger, henvisninger eller engagement.

Design indhold, der er kort, men engagerende, da folk har kortere opmærksomhedsspændvidde.

Vælg dine kanaler

Placér din annonce på en eller flere platforme, hvor du sandsynligvis vil interagere med dine kunder. Den kanal eller den kombination af medier, du vælger, afhænger af din målgruppes præferencer og dit budget.

De vigtigste reklamekanaler omfatter digitale medier, sociale medier, e-mail, plakater, tv, udstillinger, blogs eller magasiner.

Lancér og optimer din reklamekampagne

Hurra! Du har klaret den, og du er nu i live. Du har klaret det, og nu er du i live. Det er her, hjulene finder vej. Begynd at se rigtige data. Resultaterne begynder at ankomme. Du kan overvåge og justere din kampagne for at sikre bedre resultater.

I slutningen af din markedsføringsperiode skal du samle de indsamlede data for at validere effektiviteten af din reklamekampagne. Opnåede du de resultater, som du havde til hensigt at opnå? Hold øje med triumfer og erfaringer, der kan forbedre den næste markedsføringskampagne, du skal gennemføre. Det ville være vigtigt at sikre, at din investering eller dit ITIN-lån, der bruges til kørslen, får en anstændig markedsførings ROI.

Ideer til at udvikle en reklamekampagne

Arbejde med influencers

Dette indebærer at arbejde med personer, der er berømtheder eller indflydelsesrige i visse kredse. Du udnytter deres indflydelse til at skabe interesse for dine produkter eller tjenester. Influencers på sociale medier med mange følgere i bestemte demografiske grupper kan være en omkostningseffektiv måde at trænge ind i specifikke interessegrupper og fællesskaber.

Løb med sæsonbestemte tilbud

Timing er nøglen, når det gælder om at køre reklamer. Hvis du f.eks. er et rejsebureau, kan du køre en kampagne tidligt, når folk begynder at planlægge deres ferier før ferieperioden.

Demonstrer, hvordan dit produkt fungerer

Nye kunder kan blive nervøse, når de køber et produkt, hvis de ikke er sikre på at bruge produktet. Vis videoer om, hvordan du bruger dit produkt. Instagram, YouTube og Pinterest ville være fremragende platforme til at vise dine produkter frem.

Brug betalt digital markedsføring

Hvad enten det er på søgemaskiner eller sociale medier, er betalt digital markedsføring en nem måde at sætte albuen på konkurrenterne og erobre plads foran din målgruppe. Hvis du f.eks. bruger Google AdSense, kan du hjælpe dit brand med at få en fremtrædende plads i Google-søgninger ved at få din annonce vist på en favorabel måde. En sådan bedrift er næsten umulig for små virksomheder, hvis de er afhængige af organiske søgninger.

Dertil kommer, at betalte digitale annoncer nulstiller brugere, der allerede søger på et begreb, der er relateret til det produkt, du sælger.

Værktøjer, du kan bruge i din første reklamekampagne

Dette er nogle af de bedste værktøjer, som enhver virksomhed bør overveje for at styrke deres markedsføringskampagner.

1. Værktøjer til markedsføring på sociale medier
  • Buffer
  • Hootsuite
  • Hashtagify
  • BuzzSumo
  1. Nøgleordforskningsværktøjer
  • Google søgeordsplanner
  • SEMrush
  1. Rapportering og analyse
  • Facebook Insights
  • Google Analytics
  • Snaplytics
  1. E-mailingværktøjer
  • Mailchimp
  • Bananatag
  • ActiveCampaign
  1. Indhold idégenerator

Slutning

Som lille virksomhed kan du have stor gavn af at sikre, at du bruger reklamer til at nå ud til nye kunder, forbedre dit brand og fastholde eksisterende kunder. I betragtning af det potentiale, som reklame har for at skabe succes i din virksomhed, skal du om nødvendigt skaffe finansiering for at kickstarte en markedsføringskampagne for din virksomhed. Uanset om du vil søge efter lån til små virksomheder, ITIN-lån eller en strategisk investor, skal du have arbejdsredskaberne til at markedsføre din virksomhed.

Besøg intro-linket for at få mere at vide om ITIN-lån, ansøgningen og processen for at få et.

Seneste fra Blog