Hvad er Semrush Rank?

13 min læst

Hvad er Semrush rank? SEMrush blev oprettet i 2008. Det startede med en mission om at gøre onlinekonkurrence gennemsigtig og fair. Ideen var at skabe en sådan platform, hvor alle kan få lige muligheder for at booste deres projekter og virksomheder. Bare på 9 år voksede virksomheden sig selv på en sådan måde, at alle ønsker deres service startende fra små start-ups til store virksomheder. For SEMrush blev det hele muligt takket være deres eksperimenter og store arbejde. Nu er de en verdensledende pålidelig forskningstjeneste for digitale marketingfolk.

Få ekstra indkomst fra førende brands

Hvad er SEMrush?

SEMrush er et webbaseret pålideligt analyseværktøj, der giver brugerne mulighed for at overvåge ikke blot deres egne, men også organiske og betalte søgeordsaktiviteter hos deres konkurrenter. Denne tjeneste arbejder med at scanne søgemaskineresultatsiderne (SERP) i Google og Bing US for at udvælge og samle de 20 bedste resultater for både organiske og betalte søgeordssøgninger.

Med en database, der hele tiden vokser, hævder SEMrush at analysere data for mere end 100 millioner søgeord og 71 millioner domæner. Denne database giver brugerne mulighed for at analysere deres konkurrence, der opererer med nøgleord, organiske placeringer for domæner og landings-URL’er, AdWords-annoncekopier, backlink-analyse, CPC- og annoncepositioner, søge- og trafikmængder og meget mere. Og med disse instrumenter giver SEMrush virksomheder mulighed for at forbedre deres markedsførings- og reklamestrategier for virksomhederne.

SEMrush bruger en live-opdateringsalgoritme til at revidere alle sine databaser på daglig, ugentlig eller månedlig basis. Programmet er nyttigt for SEO/SEM-fagfolk, digitale marketingfolk, tekstforfattere, virksomhedsejere. Det kræver ikke download og er abonnementsbaseret.

SEMrush Rank

Hvad er SEMrush rank?

Det vigtigste mål med ethvert online projekt er at give en høj rang. En høj placering af et websted giver din virksomhed store muligheder. Den tildelte rang til selve hjemmesiden viser, hvilken plads de indtager i konkurrencen.

Semrush Rank er dens eksklusive rangordning af de domæner på internettet med den højeste organiske synlighed. Det er en brugerdefineret rangordning, der tildeles hvert af de 784 millioner desktops og 32 millioner mobildomæner, som Semrush følger.

SEMRush afslører, om SERP-resultaterne overvindes af domæner med høj autoritet og veletablerede organiske placeringer for flere søgeord. Det er den rang, som domænet rangerer i deres domænedatabase, hvor synligt et domæne er i organiske søgerangeringer for de mere end hundrede millioner søgeord, som Semrush sporer. Så jo lavere rangtal, jo større hjemmesidens online tilstedeværelse er, jo bedre rang. For eksempel har websteder som Wikipedia, Youtube og Facebook alle en SEMrush-ranking på under 10.

Hvordan beregnes det?

Hvad er SEMrush?

Ranglisten er bygget på månedlige data fra Semrush-databasen og kan bruges til alle de regionale databaser. Historiske data i denne rapport vender tilbage til januar 2012. SEMrush-rang er baseret på hvor meget estimeret månedlig trafik websites får fra organisk søgning. Denne funktion estimerer det nøjagtige domæne i forhold til 40 millioner domæner baseret på trafik/omkostninger/annonce søgeord osv.

SEMrush rank beregnes ved at måle den estimerede trafik, der går til et domæne fra alle de organiske positioner, de har for domænet i SEMrushs database.

Denne placering er baseret på den samlede organiske trafik og værdien af denne trafik. Så hvis du ser et domæne med meget trafik, men en relativt lav trafikpris, kan du konkludere, at det har målrettet søgeord, som ikke konverterer særlig effektivt.

Husk, at SEMrushes database kan gemme alle de placeringer, som et domæne har inden for Googles 10 første resultatsider. For at kunne analysere denne rapport skal du forstå de næste parametre:

SE Keywords står for antallet af organiske søgeord, som domænet har placeringer for inden for Googles 10 første resultatsider.

SE Traffic er vurderingen af, hvor meget trafik domænet får fra sine SE Keywords. Det beregnes ved at gange den gennemsnitlige klikrate for de positioner, som domænet har. Det viser også, hvor meget månedlig søgevolumen hvert søgeord har. Derfor er dette tal en månedlig vurdering af den organiske søgetrafik.

Kostpriser er den omtrentlige pris for at erhverve dette niveau af organisk søgetrafik, hvis et domæne skulle betale for Google Ads-annoncer og få trafik fra de samme søgeord. Det er altså ikke et beløb, som domænet bruger. Det er en vurdering af, hvor værdifuld deres organiske trafik er baseret på prisen for annoncering på de søgeord, som de får organisk trafik fra.

Paid keywords viser dig antallet af søgeord, hvor Semrush fandt ud af, at domænet køber i Google Ads for at lancere en PPC-annonce på søgeresultatsiden.

Payed traffic er en metrik, der viser mængden af månedlig trafik, som domænet modtager fra de betalte søgeord, som Semrush fandt domænet annoncering på.

Hvad er de bedste anvendelser?

Denne rapport er nyttig, hvis du skal oprette et helt nyt websted og skal finde positioner, der ikke er domineret af store online-projekter med høj autoritet. Det første skridt er at få en URL i de 20 bedste resultater, som ikke er så værdifulde. Senere, når dit domæne bliver veletableret, er du klar til at angribe den første side. De næste rapporter vil være nyttige til dette:

Reference til konkurrencemæssig analyse

Du kan bruge denne rapport som et nyttigt værktøj til enhver konkurrenceanalyse eller internetundersøgelse. Sammenlign Semrush-rangeringer mellem flere websteder for at forstå, hvor meget stærkere eller svagere en konkurrents webtilstedeværelse er i forhold til din egen. Jo tættere Semrush Rank er på toppen, jo stærkere er hjemmesidens online tilstedeværelse.

Lead Generation & Prospecting

Med denne rapport kan du finde ud af, hvilke domæner fra denne liste der har flest betalte søgeord, betalt trafik og et omtrentligt budget for betalt trafik.

Hvis du arbejder med markedsføring og ønsker at finde leads, der allerede bruger et vist beløb på PPC-annoncer, vil denne rapport være et godt sted at lede for dig.

Global Internet Research

Da Semrush Rank kan beregnes i enhver af vores lokale databaser, kan du identificere de bedste websteder i forskellige globale nicher for at sammenligne, hvordan populære domæner klarer sig i forskellige dele af verden.

For yderligere oplysninger kan du krydstjekke Semrush Rank med andre ranking-relaterede målinger og rapporter på Semrush:

1. Vindere & Tabere – en liste over de domæner, der har gjort de største fremskridt og fald i en samlet oversigt. Denne rapport er en fantastisk ressource til at scanne de bedste domæner og identificere populære websteder, der forbedrer deres tilstedeværelse på søgemaskinerne.

Du kan opdage hver måneds største vindere og tabere ved at:

• Organiske søgeord
  • Organisk søgetrafik
  • Kost (værdi af organisk trafik, baseret på Google Ads-priserne for organiske søgeord for et domæne)
  • Payed search keywords
  • Betalt søgetrafik
  • Pris for betalt trafik

2. Traffic Rank – en liste over domæner baseret på, hvor mange månedlige besøg de tiltrækker. Den måler de mest populære websteder i vores database baseret på antallet af brugere, der besøger deres websteder.

Bundlinje

SEMrush er din private forsker i søgeord. Hjemmesiden og søgeordsdatabasen opdateres så ofte, at din konkurrenceanalyse og søgeordsforskning (organisk og betalt) altid vil være opdateret, hvilket hjælper til en mere effektiv udvikling af SEO- og PPC-kampagner.

Tjenesten er klar, intuitiv og engagerende. SEMrush kan også bruges til strategisk onlineplanlægning. Du kan finde potentielle huller i din forretning, som dine konkurrenter endnu ikke har målrettet sig mod, hvilket er en god måde at udnytte nye segmenter i nichen.

Selv om den trafikanalyse, som tjenesten leverer, måske ikke stemmer overens med dine trafikrapporter i Google Analytics, er søgeordsdataene meget præcise. SEMrush kan tjene dig med stor sikkerhed, når du udfører en konkurrenceanalyse eller planlægger din næste SEO- eller PPC-kampagne. Ved at have denne viden kan du gøre mere for at forbedre dine strategier og giver dig mulighed for at rykke op ad stigen, både på organiske og betalte søgninger.

SEMrush er et værktøj, som marketingfolk bør bruge. Bruger du SEMrush? Fortæl mig om dine yndlingsfunktioner og erfaringer med dette værktøj.

FAQ: Hvad er semrush rank

? Hvad er SEMrush rank?

Semrush Rank giver en række data om hvert enkelt domæne i forretningsnichen. Det gør det muligt at vurdere virksomhedens størrelse i forhold til hinanden og finde ud af, hvor stort deres reklamebudget er, hvor mange søgeord de dækker, og hvordan deres websites klarer sig i forskellige lande og steder.

? Hvad er en god SEMrush rank?

Jo lavere tallet er, jo bedre er rangen.

? Hvordan tjekker man ad rank SEMrush?

For at tjekke ad rank SEMrush skal du gå til rapporten Position Tracking i SEMrush. Reklameværktøjssættet dækker følgende processer:

• Konkurrenceanalyse
  • Søgeordsforskning