Hvad betyder PRTech?

15 min læst
What Does PRTech Mean.

Menneskeheden lever og ånder for kommunikation hver dag. Og alligevel er det for mange en svær opgave at få et budskab igennem. Hvis du ikke praktiserer public relations, er du dømt til at fejle. PR er langt fra det, det var for bare fem år siden. Og intet har ændret PR-branchen mere end den teknologiske innovation. Siden da har PRTech indtaget en central plads på den forretningsstrategiske arena.

Så, hvad PRTech står for og hvorfor? Tja, det er ikke så kompliceret, som det måske lyder.

PRNEWS.IO er en brugervenlig PR-platform, hvor du kan dele dine nyheder i få trin.

Defining PRTech

Kort sagt betyder PR, at man bruger alle tilgængelige kommunikationskanaler og værktøjer til at få sit budskab igennem. Men det betyder ikke, at du skal arbejde hårdere, men smartere. Og det er her, teknologien kommer ind i billedet.

PRTech giver dig mulighed for at indføre forskellige typer teknologier for at skabe bedre forretningsresultater. Ved at adoptere betyder her ikke at købe, men at bruge den som en løsning på et behov. Til at begynde med kan det betyde at undersøge nye platforme og lære nye færdigheder. For andre er målet at skabe forretningsresultater.

Når et træ falder i en skov, og ingen hører det, giver det så en lyd? Det er den samme historie her. Uanset hvor højt du informerer, overtaler eller motiverer dit publikum til at handle, er resultatet ligegyldigt, hvis budskabet ikke når frem til det. I stedet kan du give din PR-kampagne det nødvendige løft ved at anvende teknologi.

Den gode nyhed er, at du ikke behøver at genopfinde hjulet på ny. Den nye normalitet er allerede en del af PRTech i dag, og du kan ikke andet end at bruge den. Her er nogle afprøvede og gennemprøvede PRTech-løsninger til at drive forretning i dag. Hvilken af dem vil fungere bedst for dig?

PRTech-løsninger, der muliggør effektiv kommunikation

Vær smart. Brug de rigtige PRTech-værktøjer.

#1 Uvillige ofre for visuel historiefortælling

Kraften i visuel storytelling overrasker. Grunden til det koger ned til et simpelt faktum – fantasyromaners forfattere. Det viser sig, at før at begynde at skrive, tegner de først. Det er nemt; vores hjerne bearbejder billeder n gange hurtigere end tekst, så det er der, den kreative side af skrivningen begynder.

Gjort godt, fanger det hurtigt brugerens opmærksomhed. For at begynde at fortælle visuelle historier har du brug for en værktøjskasse fuld af værktøjer. Alt skal være lige ved hånden, billedmateriale, formater, programmer og platform.

Og så kommer autenticitet ind i et stykke. Har du brug for idéer? Nedenfor er en af de seneste markedsføringskampagner fra det mexicanske ølmærke Corona.

visual storytelling in prtech.

Forstå ikke at ødelægge stereotyper. Sæt dit publikum i centrum, og få dem involveret i dit brand. Et godt slogan er godt, men et slogan, der får det til at holde fast, er langt bedre. Hvordan forstår man, at du gjorde det rigtigt? Du vil se en stigning i brugerinteraktionerne.

#2 Medieovervågningsteknologi til at navigere i nyhedscyklussen

Medieovervågningsteknologi er et vigtigt aktiv til at opbygge brand awareness, når vi tænker på PR. Det er en måde at være på forkant med de seneste nyheder på for at lave en effektiv kampagne og en robust medierapport. Du skal være der, hvor dit publikum er, og spore, hvad der slår og de hotte emner på internettet. Du er nødt til at vide, hvad de siger om dig. Ellers er du allerede ved at tabe.

Medieovervågning er et afgørende redskab til at forstå din rækkevidde og brandets effekt. Når du følger historier, mens de udfolder sig, ved du, hvornår en historie bryder ud, når den topper, og hvilke faktorer der vil påvirke dækningen. Det er en fantastisk måde at sikre, at det rigtige budskab bliver delt på det bedst mulige tidspunkt. Ved at være opdateret med de seneste begivenheder sikrer du, at det indhold, du udgiver, er relevant og tilføjer værdi til den aktuelle nyhedsscene. Som følge heraf har det en bedre chance for at blive dækket af journalister.

Listen over de bedste værktøjer til medieovervågning er lang, herunder gratis og premium værktøjer. Valget afhænger ofte af kompleksitetslaget og den medietype, du fokuserer på. Tænk på dine fødder og marketingmål for at sikre, at du vælger den rigtige løsning.

#3 Udvid dit pressenetværk for at lukke handler

For at sikre, at du får dit tilbud på bordet, er det smart at holde sig til de gennemprøvede metoder. Til det formål er du nødt til at anvende forskellige PRTech-værktøjer til at distribuere dine pitches og pressemeddelelser for at sikre maksimal eksponering og dækning. Det kan være programmer med kunstig intelligens, der klarer alle de vanskelige opgaver for dig og sparer tid. Som følge heraf udvider du din database med et par klik i stedet for timers research.

Når du sender en pressemeddelelse, skal du indsnævre listen over influencers, der er interesserede i at modtage medieoplæg. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Det skal være en reel nyhed. Er du overbevist om, at du har en relevant nyhedshistorie? Så har du brug for en fantastisk pressemeddelelse for at få tingene i gang. Den gode nyhed er, at du kan fremskynde processen med at skrive en pressemeddelelse. PR-virksomheder som PRNEWS.IO er f.eks. et perfekt valg til den opgave.

Det er en fantastisk PRTech-løsning til at springe besværet med at skrive pressemeddelelser over. Desuden hjælper den dig med at distribuere den og finde folk, der abonnerer på dit indhold, uden at du løfter en finger.

#4  Influencer Outreach lover store resultater

Monopoliseret engang med Instagram, er markedet for “shoppable” handelsindhold i dag vokset voldsomt. Nye sociale netværk er nu klar til at få en større del af denne kage, og det er ikke så underligt hvorfor. Der er ingen bedre måde at forbedre PR eller markedsføre varer og tjenester på. Og influencers er vigtige talerør for det.

Og selv om de ikke er “berømtheder” i traditionel forstand, er de den kilde, der udøver en stor salgsmagt. Selvfølgelig vil nogle influencers tage penge for samarbejdsmuligheder. Og så kommer millionspørgsmålet: Virker det? Det kan du tro, at det gør.

Hvis du tror, at du ikke har penge til at bruge penge på en influencer marketing-kampagne, så tænk dig om igen. Når du finder en partner, der passer godt til din virksomhed, kan du forvente at få et 11 gange højere investeringsafkast end gennem enhver anden traditionel digital markedsføringsmetode. Og det behøver ikke at være en berømthed. Nylige data viser, at mindre influencers har et bedre engagement end større influencers. Nøglen er at finde en person, der deler din passion, hvis indhold giver genlyd hos mikromasserne.

#5 Prioritér smarte kanalvalg for at gøre dine nyheder poppende

Praksis med at sende masse-e-mails til journalister og håbe på det bedste virker ikke længere. Det er godt at få adgang til et bredere publikum, men det giver heller ikke de ønskede resultater. En måde at gøre det på er ved at betjene de rigtige personer.

Det sidste, du ønsker, er at skabe indhold, som ingen ser. Alligevel er det, du har brug for, at fange din målgruppes opmærksomhed. Til det har du brug for et værktøj til distribution af indhold, der fungerer sammenhængende med hele din markedsføringsstrategi.

Mennesker forbruger medier på forskellige måder og på andre platforme. Hvis du tilfældigt deler indhold på forskellige kanaler, vil dine resultater blive betydeligt lavere end forventet. Hvis du vil gøre det effektivt, er det smart at blande platforme. Det er en måde at forblive konkurrencedygtig og øge din indflydelse på. Fangsten er, at det kan tage tid.

PRTech-værktøjer er praktiske til at få dit indhold ud til det rette publikum. PRNEWS.IO er et bemærkelsesværdigt værktøj i denne henseende. Det kan spare en masse en stor del for dig ved at forstærke synligheden. Med fokus på indholdsdistribution lader det dig få mediedækning og øge opsamlingen.

#6 Udvid din e-mail-kampagne

E-mail er ikke død. Og det er stadig kongen af alle PR- og markedsføringskanaler selv i 2022. Har du brug for beviser? Cisions State of the Media-rapport siger, at hele 92 % af journalisterne foretrækker den. Så for hver dollar, du bruger, tjener du – 44 dollars til gengæld. Ikke dårligt, vel?

På den anden side er journalisternes kasser blevet en sump af uopfordrede e-mails. Det er ikke længere blot et spørgsmål om automatisering af e-mailmarketingkampagner, men et spørgsmål om værdi. Alligevel kan en klar emnelinje med data tilføje en fordel til din e-mail. Fortæl sandheden og tilbyd værdi med det samme for at fange opmærksomheden. Det er den bedste praksis for at overstråle din målrettede, automatiserede og hyperrelevante e-mail. Ellers er du klar til at blive helt udeladt.

#7 Analyser rapporter og afprøv teorier

Selv om det er vigtigt at finde den rigtige PRTech-løsning, er det nødvendigt at gennemgå og analysere rapporter.

Uanset hvad du gør, beviser dit værd, skaber en buzz eller når ud, kommer du med at knuse tallene i slutningen af dagen. Og du kan se nogle mønstre, der afslører mulige teorier om, hvordan du kan nå ud til rigtig god dækning for dit brand. Anvende teknologi for at se et reelt billede af, hvad der foregår. Derefter kan du teste din teori og analysere resultaterne.

Det bedste er, at du med det rigtige PRTech-værktøj kan tilpasse dit budskab til forskellige målgrupper. Nogle vil være mere effektive og kræve størstedelen af din tid; andre vil ikke give dig meget. Under alle omstændigheder kan det i mange tilfælde betyde, at du skal øge din aktivitet på de sociale medier for at nå de nye og mere sultne aktive brugere.

Seneste fra Blog