Bedste startups inden for ejendomshandel 2023

10 min læst
Best Real Estate Startups.

Stol på dine instinkter

sagde den berømte grundlægger af det store kosmetikfirma Estée Lauder. Og hun ville have ret. Ordsproget ville være endnu mere præcist med et lille forbehold: Stol på dine instinkter, når du har fået dataene.

Lancering af en startup er udfordrende på grund af en løbende konflikt mellem en tilstand af inspiration og forvirring. At tro på det, der skal bringes til live, og at overbevise nogen om, at det er pengene og indsatsen værd at gøre det. Den slags balance, der er endnu sværere at mestre end en “work-life”-drøm. Blandes en ejendomsbranche med dens høje indsatser ind i billedet, og hele jongleringen bliver lidt mere intens.

Hvert begyndelsespunkt kommer med sine egne strabadser. De er ikke katastrofale (i hvert fald ikke de fleste gange), men kræver ikke desto mindre grundig opmærksomhed. Grundlæggende er der to fronter, der skal dækkes: intern og ekstern, ledelse og forfremmelse.

Den første er for det meste under din kontrol og kan forudsiges. Sæt ressourcer ind i form af tid, penge og dedikeret team-energi – og du får en MVP, der kan tilfredsstille brugernes behov. Det er et andet spørgsmål at få produktets fordele frem til netop disse brugere. Kvaliteten kan helt sikkert tale for sig selv. Men du skal stadig tale til nogen på markedet, som allerede er fyldt med velkendte tilbud.

De bedste startups inden for ejendomshandel, der er værd at følge

Vi har samlet en top-5 over de ejendomsstartups, som har formået at blive hørt og kendt. Nogle af dem blev grundlagt for en del år siden, men kom først for nylig i søgelyset. De er dog alle værd at være opmærksomme på grund af deres præsentationsstrategi.

Landing | Bedste ejendomsmægler startups

Website | Twitter

Landing er den nemmeste måde at finde og leje en lejlighed på. Vi tilbyder tusindvis af boliger, der kan bookes på få minutter, alt sammen online, så du bor på dine vilkår.

Nogle markeder er sværere at genopfinde end andre. Gør sådan et gæt om fast ejendom, og du ville næsten have ret, med den eneste undtagelse: Landing. Virksomheden brugte den globale pandemi som en mulighed for at give folk det, som de så længe har haft brug for. Nemlig at give mulighed for fleksibilitet i forbindelse med ind- og udflytning uden de store bøder at bekymre sig om. Grundlagt først i 2019, men med et reelt behov på markedet for øje, tiltrak det hurtigt kunder og fortsætter med at blomstre.

Sonder

Website | Twitter

Inspirerende, prisbelønnet design møder moderne, mobilførste service. Velkommen til fremtidens gæstfrihed.

En anden tjeneste, der gentænkte rejseindkvartering og fokuserede på at bringe en hi-tech-tilgang frem. At overnatte en nat (eller mere, du bestemmer selv, især i dag) er blevet en enkel og behagelig oplevelse, der kræver et par minutter. Anerkendelse af produktforskellene førte til den stærkeste virksomheds kvartalsvise omsætning. At tale om dem til publikum betød, at kunderne blev godt bekendt med tilbuddet.

Zeus Living

Website | Twitter

Mød Zeus, den nye, fleksible måde at leje på. WiFi, forsyningsselskaber, møbler - vi tager os af det hele og gør det nemt at bo hvor som helst og når som helst.

Boliger på dine foretrukne vilkår er det, som Zeus Living stræber efter at levere. Med en øjeblikkelig Wi-Fi-forbindelse og mere end din gennemsnitlige stil af ejendomsmæglere, sigter det mod at skabe et hjem ud af ethvert hus, du opholder dig i. Og at dømme ud fra prisen America’s Best Startup Employers 2020&2021 fra Forbes, har de fundet deres måde at gøre det rigtigt på.

Propertymate

Website | Twitter

Vi hjælper dig med at finde de bedste nye boliger Opdag tusindvis af nybyggerboliger og lokalsamfund via Propertymate-platformen

Nu, hvor du sikkert undrer dig over, om alle de nystartede ejendomsfirmaer er forbundet med udlejning, er det på tide, at endnu en kategori dukker op. Pragmatic Ventures valg handler om de primære boligsøgninger af ejendomme til beboelse. AI-baserede algoritmer udvælger de mest relevante muligheder for kunderne og forbinder dem med agenterne til yderligere diskussioner. En sådan forretningsmodel er især fordelagtig for de ejendomsudviklere, som måtte skære i markedsføringsomkostningerne og begyndte at lede efter alternative salgskanaler.

Landly.AI

Website | Twitter

Afslører de bedste tilbud inden for få minutter, afdækker skjulte 'perler' og hjælper med at øge ROI, når du investerer i boligejendomme i USA.

Har du nogensinde drømt om et magisk værktøj, der kan garantere investeringsafkast? Tja, der er en potentiel vinder her. Ingen trolddom, blot flere beregninger ud fra ejendomsdata – dets område, beliggenhed, tilstand, ændringer i værdi over en vis tid osv. Fra nu af kræver det ikke længere en ejendomsmægler eller grundig markedsundersøgelse at vælge det mest fornuftige objekt, det kræver blot et par klik, og du er sikker med dine beslutninger.

PR-idéer til ejendomsmægler-startups fra eksperter på området

Matiah Fischer, stifter af RetireBetterNow.com en ejendomsmægler startup lanceret i 2020.

Vi er en B2C- og B2B-virksomhed. Vi hjælper forbrugere med at søge efter fast ejendom, 2nd boliger og investeringsejendomme i Las Vegas, NV. På B2B-siden leverer vi leads og markedsføringsteknologiske produkter til ejendomsmæglere og -agenter.

Som en virksomhed, der er digital først, udnytter vi søgemaskineoptimering via websider og blogs for at opnå synlighed og generere leads. Vi har lige startet vores PR-indsats og arbejder primært gennem HARO, selv om vi har prøvet et par pressemeddelelser.

Shaun Martin ejer og administrerende direktør for Cash For Houses

Vi er en ejendomsmægler startup, der hjælper folk med at finde økonomisk frihed gennem fast ejendom.

Vi mener, at alle bør kunne eje deres egen bolig, så vi gør det nemt for alle at komme i gang på vejen mod boligejerskab ved at give dem de ressourcer, de har brug for, for at kunne træffe informerede beslutninger om deres fremtid.

Som en nystartet ejendomsmæglervirksomhed forsøger vi at få vores navn ud, så folk kan købe og sælge ejendomme via vores platform. Vi har spredt ordet om det, vi gør, ved at oprette et websted og konti på sociale medier og skrive artikler til lokale og nationale publikationer. Vi deltager også i konferencer og netværksarrangementer for at møde potentielle kunder, investorer og forretningspartnere.

Brian Davis, ejendomsinvestor og grundlægger af SparkRental.com

De fleste investorer fra middelklassen har aldrig hørt om ejendomssyndikater. Det er private equity-investeringer, hvor passive investorer kan købe brøkdelsejerskab i store lejlighedskomplekser. De giver typisk et afkast på 15-50 %, hvilket er meget højere end afkastet på mere traditionelle papiraktiver, samtidig med at de er forbundet med en middelstor risiko.

De fleste ejendomssyndikatorer (kendt som sponsorer) tillader ikke ikke-akkrediterede investorer at deltage, fordi dette medfører meget mere regulering fra SEC’s side. Selv dem, der tillader investorer fra middelklassen, kræver stadig en minimumsinvestering på 50-100.000 dollars på de fleste tilbud.

Så vi satte os for at opbygge relationer med velrenommerede syndikatorer, der tillader middelklasseinvestorer, og vi lancerede en Co-Investing Club for at lade investorer samle midler sammen for at investere med meget mindre kontanter. Vi tilbyder dette som en service til vores studerende, der har taget vores FIRE fra Real Estate-kursus for at opnå finansiel uafhængighed gennem fast ejendom.

Vi tjener ikke noget honorar på syndikering af fast ejendom, vi rejser ikke penge for syndikatorer og tilbyder ikke værdipapirer. Vi foreslår bare tilbud hver måned til vores studerende og investerer vores egne penge passivt sammen med dem.

Hvad angår PR, har vi ikke gjort nær så meget af det, som vi burde. Faktisk har vi kun virkelig brugt HARO som en ressource til at få vores navn ud. Vi planlægger at gøre mere markedsføring og PR i 2023.

Melanie Hartmann, ejer af Creo Home Buyers

Vores PR i 2022 er mest ranking på Google og at blive optaget i lokale kataloger.

Vi er også begyndt at udnytte vores sociale medieplatforme for at være mere til stede der og online.

Creo Home Buyers er et house-flipping firma i Maryland. Vi køber ejendomme, primært uden for markedet, i Maryland for at renovere, videresælge og udleje.

Mandy Menaker Kommunikationsdirektør hos Orchard

Orchard er den mest stressfrie, fair og enkle måde at købe en bolig på.

Orchard har to vigtige tjenester for boligkøbere:

For boligkøbere, der også har en bolig, der skal sælges: Vores Move First service hjælper køberne med at vinde deres drømmehjem med et kontant tilbud og flytte med det samme. Når kunden er flyttet ud, håndterer Orchard alle reparationer og fremvisninger af hjemmet og sælger deres første hjem til top dollar. Orchard-kunder behøver aldrig at beskæftige sig med fremvisninger eller med at holde deres hjem i stand til at ligne et museum – en kæmpe gevinst, især for familier med børn og kæledyr!

For førstegangsboligkøbere: Vores Køb med Orchard service gør det muligt for førstegangsboligkøbere at blive kontantkøbere uden betingelser og afgive vindende tilbud med støtte fra Orchards kontanter i et hyperkonkurrerende marked.

Vores PR-fokus i 2022 har været på at dele hvorfor bag vores service og de måder, hvorpå vi hjælper folk til at blive boligejere. Her er et par overskrifter, som vi har været i stand til at lande ved at fokusere på den forskel, som vores tjenester gør:

• HousingWire: Orchard giver kontante tilbud til førstegangsboligkøbere
  • Fox Oregon: Ejendomsselskabet Orchard tilbyder potentielle købere en chance for at købe, før de sælger

Vi har også brugt priser som en måde at sætte fokus på det arbejde, vi udfører, og vi har delt disse priser gennem vores LinkedIn-side for at opbygge vores arbejdsgiverbrand. De bedste 2023-priser indtil videre omfatter en placering blandt de 250 hurtigst voksende private virksomheder i USA for Inc. 5000, en plads i HousingWire Tech 100, en plads i Crain’s New York Best Places to Work og mange flere.

Megan Anderson, kommunikationschef hos  Abodu

Abodu er en accessory dwelling unit (ADU) startup i ejendomsbranchen. Abodu bygger og sælger smukke præfabrikerede ADU’er, der øger en ejendoms beboelige rum. De kan bruges som udlejningsenheder, svigerboliger, fleksible rum til familie og venner og til at bo i flere generationer. ADU’er øger ikke kun en ejendoms beboelige rum, men øger også den samlede ejendomsværdi, så de er en måde at investere i din egen baghave på.

Med hensyn til, hvordan vi har skaleret vores PR-indsats, har jeg været i virksomheden i omkring et år og er et one-woman show, der sidder på marketingteamet. Jeg fokuserer primært på hyperlokal PR for at drive uddannelse omkring ADU’er i kvarterer inden for de markeder, vi tjener i det nordlige og sydlige Californien samt Pacific Northwest. Jeg har stået i spidsen for en PR-strategi for hver enkelt by, hvor vi bruger aktuelle øjeblikke som leveringsdage (hvor vi kranløfter ADU’en ind i husejerens baghave) som en måde at sikre artikler, der sætter fokus på husejerne og deres unikke brugssager. Vi har netop lanceret vores presseside her, som har links til de seneste artikler, vores pressedokumentation og pressemeddelelser.

Slutning: Startups inden for fast ejendom

Alle ovenstående virksomheder er innovative nok, men det er næppe den eneste forudsætning, du har brug for for at få en vellykket lancering. Hvis man ikke hører om noget, eksisterer det ikke i omverdenen. Lyder hårdt, stadigvæk, holder til forretning. Dette er endnu mere afgørende for nystartede virksomheder, der søger investorer.

Mennesker investerer i det, de kender til, i det mindste fra en Google-søgning. For at sikre dit projekts levedygtighed skal du overveje kvalitets-PR-hjælpere som mestrer udgivelsesprocessen til bunds. Så søgemaskinen viser det, der er lagt der med vilje.

Seneste fra Blog