10 eReleases Alternatieven voor Persbericht Distributie 2023

2 minuten gelezen

“Frisor” is een franchise kapperszaak die momenteel het net van 8 salons in heel Oekraïne presenteert, waarvan één in Nikolaev. De kapperszaak werkt pas 2 maanden in Nikolaev en had geen nieuwswaardige verhalen voor communicatie met lokale nieuwswebsites. De zaak had dus een frisse aanpak nodig.

“Frisor” voerde voordien geen marketing- en promotiecampagnes in de lokale media. De aanwezigheid op het web was gebaseerd op het beheren en updaten van social media profielen en YouTube kanaal.

Er werd besloten om de PR-campagnestrategie te richten op de concurrentie: “Frisor” plaatste een aantal citylight advertenties in de hoofdstraat en plaagde de advertenties van de concurrent. Het verhaal verscheen eerst op het internet als een LiveJournal post met de verdere vermeldingen in sociale media netwerken zoals Twitter en Facebook.

En het duurde niet lang voordat de resultaten zichtbaar werden: het onderwerp trok de aandacht van de lokale nieuwswebsite en 2 uur later werd een redactioneel artikel gepubliceerd: “Frisor Barbershop trolde zijn concurrenten met advertenties in Nikolaev“.

Dit was een geweldige marketingpush, een intelligente backlash. Goede marketingacties moeten worden gestimuleerd met informatie” – aldus Oleg Derenyuga, hoofdredacteur van NikVesti.
Het artikel trok de aandacht van de doelgroep in sociale netwerken. Volgens het Buzzsumo-platform werd de post gedeeld door 105 gebruikers, en het artikel zelf werd gelezen door meer dan 3.100 burgers. Deze creatieve aanpak, uitgevoerd door PRNEWS.IO, werd in de sociale media besproken door opinieleiders, wiens sociale netwerkprofielen in totaal meer dan 13.000 volgers omvatten.

In tegenstelling tot citylight advertenties, kunnen we de kosten van een contact op het web tot een cent tellen: de campagne kostte ons 0,05 dollarcent per lezer,” – zegt de salon Top Manager in Nikolaev, Natalia Gudimenko.

verhovetskyj-200x150-1Dmitry Verhovetskiy, de oprichter van het netwerk “Frisor”, gelooft dat de publiciteitsvoordelen niet alleen worden afgemeten aan nieuwe klanten. Er was een toename van het aantal app downloads voor Android en iOS apparaten. Bovendien helpen publiciteit en merkbekendheid in de regio’s de ondernemer om de franchise in andere delen van het land uit te breiden.

Het “Frisor” team zal niet stoppen bij wat ze bereikt hebben en plant regelmatige PR-campagnes in de regio’s.

Nieuwste vanaf Blog