Hoe de rubriek “Massamedia schrijven over ons” goed te regelen

5 minuten gelezen

Elk bedrijf droomt ervan om op de pagina’s van kranten te komen, te flitsen op de covers van gezaghebbende tijdschriften en duizenden referenties in de massamedia te ontvangen. Op de websites van verschillende merken ziet u de rubriek “Massamedia over ons”. Er zijn verwijzingen naar publicaties, televisieverhalen en zelfs PDF-bestanden met scans van kranten en tijdschriften. Een dergelijke aanpak helpt om de reputatie van experts te verdienen en om leads te overtuigen om klant te worden. Alles lijkt eenvoudig, maar in de praktijk kunnen zich enkele incidenten voordoen.

Waarom de rubriek “Wij in de massamedia” noodzakelijk is

De pagina met alle verwijzingen naar een merk in de massamedia lost meerdere taken tegelijk op:

– Het is gemakkelijk voor nieuwe klanten om het bedrijf te vertrouwen dat op de websites van experts wordt genoemd.

– Het is gemakkelijk voor journalisten om onderwerpen te vinden waarover andere bladen al hebben geschreven.

– Afgunst van concurrenten.

Hoe regel je de rubriek “Massamedia schrijven over ons” correct

Maak de rubriek eenvoudig en duidelijk voor de lezer. Het is niet nodig een lange lijst met verwijzingen naar publicaties te maken; die kunnen na verloop van tijd ophouden te werken. De lijst met PDF’s wordt overbodig, en klanten hebben geen tijd om een schermkopie van publicaties te downloaden. U bent nog niet zo belangrijk voor hen.

Voorbeeld van de pagina die voor een lezer moeilijk te begrijpen zal zijn:

Verander de paragraaf “Massamedia over ons” in “Wij in de massamedia.” Het is een kleine psychologische truc. De zin “over ons” luidt: “Wij hebben niets gedaan, het gebeurde vanzelf.” In de tekst, “Wij in de massamedia,” zullen klanten zien dat het bedrijf moeite heeft gedaan om in de informatieruimte te komen en werkt aan de reputatie.

Maak screenshots.  Het is noodzakelijk om een logo van de uitgeverij toe te voegen, zodat uw lezers begrijpen welke massamedia over u hebben geschreven. De uitgever kan echter tegen het gebruik van zijn logo zijn zonder toestemming. Maak in zulke gevallen een screenshot van de publicatie; volgens de auteurswet wordt het beschouwd als jouw werk.

Hier kun je zien welke verwijzingen het bedrijf in de massamedia heeft gekregen, maar het is onduidelijk waar het is gepubliceerd.

Hoe niet …

Verdraai de essentie van het artikel of de rubriek niet. Als u een referentie of publicatie in een officiële massamedia hebt ontvangen, verdraai dan niet de feiten en schrijf op uw website dat de massamedia u als het beste bedrijf van het land beschouwen. Volgens de wet op de reclame moeten alle feiten worden gedocumenteerd.

Een van onze klanten publiceerde de advertentietekst op de Russische versie van Forbes via PRNEWS.io. De kop luidde als volgt: “Het bedrijf ‘Better Cash’ – nummer 1 op de verkoop van konijnenballonnen in de stad Zhmykhov”. Technisch gezien breekt zo’n titel geen enkele wet op reclame: er zijn maar een paar leveranciers van ballonnen in Zjmykhov, en alleen het geadverteerde bedrijf verkoopt ze in de vorm van konijnen.

Na een tijdje plaatste deze klant de informatie in de rubriek “Mass Media Write about Us” dat het bedrijf ‘Better Cash’ – nummer één op de verkoop van ballonnen volgens Forbes, en dit is de verkeerde voorstelling van zaken.

Natuurlijk is het artikel op Forbes gemarkeerd als “partnermateriaal”, en de uitgeverij overtreedt niet de federale wet “Over reclame”. Het formaat van de tekst staat echter zeer dicht bij het redactioneel materiaal; het wordt gepresenteerd in de vorm van vragen van de journalist en de antwoorden van het hoofd van het bedrijf. Forbes, als gezaghebbende massamedia, hecht waarde aan de reputatie en maakt zich zorgen over de lezer die reclame kan beschouwen als het standpunt van de redacteur.

Nieuwste vanaf Blog