De missie van de PRNEWS.IO. Bedrijfsvisie

2 minuten gelezen

De missie van de onderneming is een onderdeel van haar bestaansrecht, dat geen relatie heeft met geld. De missie dient als basis voor de waarden van het bedrijf. Het bepaalt de rol van het bedrijf in de maatschappij. We zullen vertellen wat de missie is, hoe deze te formuleren, zullen de voorbeelden van populaire bedrijven laten zien, en natuurlijk de missie van PRNEWS.IO introduceren.

Een beetje theorie

Naast de zin van het bestaan verklaart de missie nog een waardevol idee. Het bepaalt wat het bedrijf NIET zal doen.

Ook vertelt het niets over de vector van bedrijfsontwikkeling, plannen, etc.

De missie is de basis voor de motivatie van werknemers. Het zegt niets over het succes van het bedrijf en al helemaal niets over de welvaartsgroei van de eigenaren of topmanagers. Soortgelijke zinnen in de formulering van de missie inspireren medewerkers niet tot tastbare resultaten.

Als uitzondering kunnen dergelijke principes worden gebruikt in de missies van bedrijven waar alle werknemers aandeelhouders zijn.

Het belangrijkste doel van de missie is om de voordelen voor klanten (gebruikers, klanten) en de maatschappij in het algemeen bekend te maken.

De interne formulering helpt om tot een externe definitie van de missie te komen. Ze bestaat uit vijf punten:

1. Wat doet ons bedrijf?

2. Voor wie doen we wat we doen?

3. Waar zijn we geografisch gevestigd?

4. Hoe doen we dit precies? We hebben het over het unieke karakter van het bedrijf en de concurrentievoordelen.

5.Wat ons bedrijf niet doet en niet zal doen.

De analyse van deze vijf punten zal helpen bij het formuleren van een beknopte en tegelijkertijd ruime definitie van de missie, duidelijk voor de doelgroep.

De missie van PRNEWS.IO

Onze missie is het bevorderen van de distributie van inhoud. Als we de formulering analyseren, dan:

1. Ons bedrijf helpt bij het verspreiden van inhoud.

2. We doen het voor iedereen die het nodig heeft.

3. We doen dit overal, ongeacht de geografie.

4. We geven niet om concurrenten omdat PR een universele bezigheid is. Hoe meer bedrijven betrokken zijn bij de distributie van inhoud, hoe beter.

5. Ons bedrijf belemmert de verspreiding van de inhoud niet en zal dat ook niet doen.

Nieuwste vanaf Blog