Top 5 regionale reclame- en marketingaanbevelingen voor snelle toetreding tot een lokale markt

16 minuten gelezen

Lokale reclame en marketing zijn efficiënt voor het promoten van lokale bedrijven, maar ook voor internationale bedrijven wanneer ze zich willen richten op marketingstrategieën op een bepaalde locatie. Dankzij regionale media kunt u een unieke ervaring bieden en klanten aantrekken in het benodigde gebied.

Door de volgende aanbevelingen te lezen, kunt u uw marketingstrategie verbeteren, de regionale verkoop verhogen, veel nieuwe lokale klanten bereiken en naamsbekendheid opbouwen.

Inzicht in de betekenis van regionale reclame

Een duidelijk begrip van de regionale reclame betekenis zal u helpen betere resultaten te bereiken. Deze vorm van reclame richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige promotiecampagnes op specifieke locaties. Veel internationale merken maken gebruik van de diensten van bedrijven zoals PRnews voor het bestellen van publicaties in regionale kranten, het targeten van nieuwe klanten op de gewenste locaties, het verkrijgen van toegang tot GEO-filters en het bereiken van de gewenste resultaten.

De Top 5 Regionale Reclame Tips

Nu ziet u het belang van regionale marketing/reclame, zodat u deze aanbevelingen kunt volgen om aan de slag te gaan en zeker te zijn van de beste resultaten. Deze tips moeten worden gebruikt in uw volgende marketingcampagne en -strategie.

Ontdek uw lokale doelgroep

U moet elke marketingcampagne voor een bepaalde regio beginnen met een diepgaand onderzoek naar uw lokale publiek en potentiële klanten. De behoeften van mensen verschillen van regio tot regio. Klanten die bijvoorbeeld in NYC wonen, verschillen sterk van klanten op het platteland. Het is altijd beter om de essentiële behoeften, interessegebieden, persoonlijke waarden, prioriteiten, enz. te bestuderen. Het is belangrijk om de unieke klanten te definiëren waarop uw bedrijf zich wil richten.

Inspiratie opdoen bij lokale insiders en beïnvloeders

Er is niets zo uitdagend als het vinden van nieuwe klanten in de lokale omgeving waar je niet zo bekend mee bent. Als je niet permanent in de regio woont, kun je de specialiteiten en manier van leven/denken niet kennen. De beste oplossing is het vinden van regionale bloggers, insiders, beïnvloeders en lokale deskundigen. Een dergelijke samenwerking kan uitstekende resultaten opleveren en u alle verborgen inzichten in de regio van uw keuze laten kennen. Het is de gemakkelijkste manier om het lokale dialect, de interesses en de thema’s van de lokale bevolking van alle leeftijdsgroepen te identificeren. Door de regionale cultuur en tradities in uw reclamemarketing te verwerken, bouwt u vertrouwen en naamsbekendheid op. Vergeet niet om wat tijd te besteden aan het lezen van regionale kranten, tijdschriften en blogs om de laatste trends en populaire plaatsen in de omgeving te ontdekken.

Lanceren van unieke marketingcampagnes voor regio’s

Na een beetje bekend te zijn met de specificiteit van de regio en zijn inwoners, is het het juiste moment om een regionale marketingcampagne te starten voor de benodigde locatie. Vergeet niet een paar belangrijke details in gedachten te houden.

U moet uw reclame voor de specifieke regio vormgeven. U kunt gebruik maken van de informatie uit uw onderzoek om de maximale aandacht van uw doelgroep te grijpen. In de regel, het creëren van regionale reclamecampagnes gewijd aan lokale evenementen / feestdagen / beroemdheden / sport geeft de beste resultaten. Gebruik alle details die resoneren met de lokale klanten.

Het is aan te raden om lokaal te adverteren bij uw doelgroep. Elk regionaal bedrijf heeft een nationale marketing campagne en het is de bedoeling om uit te gaan naar doelgroepen in het hele land. Om succes te boeken met regionale marketing, moet u een unieke benadering vinden voor uw lokale publiek. Het beste wat u kunt doen is geotargeting/geofencing gebruiken. Dergelijke campagnes zijn relevant en helpen de naamsbekendheid te vergroten.

Creëren van unieke regionale content voor de benodigde locatie

Elke professionele regionale reclamecampagne bevat specifieke content, die uniek is voor elke regio. Het is een uitstekend idee om een aparte locatie webpagina te maken. Uw merk kan een lijst met beschikbare locaties hebben. In plaats van voor elke regio een aparte site te maken, moet u gewoon een op zichzelf staande locatiewebpagina maken. Het is de beste manier om uw SEO te stimuleren en uw klanten te voorzien van nuttige inhoud. U kunt een lokale merkblog beginnen, die de regio onder de aandacht kan brengen. Door dit te doen, bouwt u vertrouwen op bij uw klanten.

Het creëren van sterke banden met lokale gemeenschappen.

Regionale klanten hebben de neiging een beetje sceptisch te zijn over internationale/nationale merken. Meestal doen mensen hun best om kleine lokale bedrijven te steunen om hun gemeenschap te ondersteunen. Je doel is om te laten zien dat je om lokale gemeenschappen geeft. Raak betrokken bij hun activiteiten en probeer aan hun behoeften te voldoen. Het beste is om lokale evenementen te organiseren. Als u een regionale reclamecampagne lanceert, zult u mensen interesseren en zullen zij gemotiveerd zijn om uw bedrijf beter te leren kennen. Als u voor het eerst dergelijke evenementen organiseert, maak het dan gratis door leuke activiteiten voor kinderen of trainingen voor volwassenen aan te bieden. U kunt ook sponsoren en deelnemen aan populaire regionale evenementen. Het is een perfecte manier om uw merk in de hele regio bekend te maken en een positieve reputatie op te bouwen. Denk aan het sponsoren van muziekfestivals of regionale sportevenementen.

Nationaal vs. Regionaal: welke media te kiezen voor de publicatie van het artikel

In de voorbereiding van het mediaplan raken velen de weg kwijt: publicaties op grote nationale websites kosten veel, anderzijds hebben lokale massamedia een lage opkomst. Laten we bespreken, wat effectiever zal zijn voor uw bedrijf.

Nationale massamedia: Lang, duur, effectief

Dergelijke platforms zijn geschikt als je een ‘grote vis’ nodig hebt. Zakelijke haaien denken vaker globaal en lezen de topmedia. Als u goede dingen op deze websites plaatst – zult u erin slagen dergelijke klanten te vangen.

Nationale (federale) media hebben een enorm bereik: Hun publiek is enkele honderdduizenden keren groter dan dat van lokale massamedia. Ze worden gelezen door het hele land; het is duidelijk dat het artikel gewijd aan de hervorming van de medische zorg een veel breder publiek aangaat, dan nieuws over liefdadigheidsacties in Springfield.

Het team van een groot platform kan meer opties bieden als je niet alleen de link naar de publicatie nodig hebt, maar het bereiken van het benodigde resultaat. Hier wordt u voorzien van het raken van de doelgroep, met behulp van native advertising en speciale projecten. Hier krijgt u de virale oplossing, die voor een lange tijd door gebruikers van sociale netwerken zal worden gerepost.

De kosten van dergelijke oplossingen betalen zich echter vrij snel terug, de kosten voor het bouwen van materialen online winkel van Springfield kunnen gelijk zijn aan het jaarlijkse marketingbudget.

Nationale media passen bij degenen, die een grote vis proberen te vangen en bereid zijn daarvoor te betalen.

Nationale media zijn geschikt voor degenen, die een grote vis proberen te vangen en bereid zijn daarvoor te betalen.

Bonus

De journalisten van de lokale platforms worden vaak gevoed op de top RuNet media websites. Als uw artikel verband houdt met een belangrijke gebeurtenis die één of meerdere steden aangaat, biedt het in grote massamedia gepubliceerde materiaal u een kans om gratis herdrukken of vermeldingen van evenementen te ontvangen.

Het sleutelwoord hier is “gratis”. De redacties die dergelijk materiaal publiceren kunnen enkele details verwijderen, allereerst het commerciële karakter. Bijvoorbeeld de naamlijst van de sponsors van het evenement of een link naar uw website. Als het allemaal extreem belangrijk was – is het beter om slimme publicaties in lokale massamedia aan te vragen.

Je zou denken: waarom stuur je je persbericht niet rechtstreeks naar journalisten van lokale massamedia? Later zullen ze toch allemaal hetzelfde herdrukken van de nationale websites. Waarom geeft u hen niet de kans om als eerste een exclusief bericht te ontvangen?

Maar alles is niet zo eenvoudig. Als u het persbericht rechtstreeks naar de lokale online krant stuurt in de hoop op gratis publicatie, zal de journalist uw materiaal moeten melden bij de verkoopafdeling. Die zal u dan voorstellen het artikel tegen betaling te plaatsen, zelfs bij een uitstekende niet-commerciële nieuwsmaker. Maar als de journalist een goede tekst of een nieuwsmaker uit de hoofdstedelijke pers gebruikt – zullen er geen claims zijn.

De lokale media: Goedkoop maar goed

Deze platforms zijn een echte vangst voor u als het nodig is om veel kleine visjes te vangen. Hoewel de lokale massamedia een kwantitatief kleiner publieksbereik zullen bieden, is het soms opportuner om het materiaal op deze websites te plaatsen.

In de eerste plaats is het gunstig qua kosten; publicaties in kleine media zijn vele malen goedkoper. Ten tweede, als het gaat om een uiting over zaken op regionale schaal, is de doelgroep eerst geïnteresseerd in het lokale nieuws. Als u bloemen bezorgt in Springfield heeft het dus geen zin om het persbericht aan te vragen bij Forbes. De publicaties op de websites van de lokale media van Springfield zullen veel effectiever zijn.

De bedrijven, die in het hele land werkzaam zijn, hebben er wat aan om aandacht te besteden aan lokale platforms als ze van plan zijn hun aanwezigheid in bepaalde regio’s te versterken. De publicaties in regionale massamedia bieden de mogelijkheid om zich met een aangepaste boodschap nauwkeuriger te richten op het publiek in deze regio. Een ding is om te lezen hoe het netwerk van grote internationale supermarkten het land binnenkomt, en absoluut een ander – is om van de lokale “avondkrant” te horen over de opening van een supermarkt in het dichtstbijzijnde winkelcentrum.

Nieuwste vanaf Blog