Hvordan man øger omsætningen af et e-handelsprojekt i det første år med 200 % – en case study

9 min læst

PRNEWS.IO samarbejder ikke kun med store virksomheder, men har også små studier, bureauer og freelancere som kunder. Dagens case er en historie om, hvordan vores kunde Gleb Kulyk med succes promoverer e-handelsprojekter ved hjælp af PRNEWS.IO.

Om kunden

Gleb Kulyk er en international full-stack WordPress-udvikler, som også beskæftiger sig med SEO-fremme af sine kunders projekter. Desuden har han i de sidste to år næsten helt afvist kunder til projektudvikling og arbejder aktivt i nichen for SEO og digital markedsføring.

Hlebs vigtigste kunder er e-handelsprojekter, men han promoverer også servicevirksomheder og endda brands.

“Jeg er personligt interesseret i at fremme onlinebutikker. Jeg har mit eget e-handelsprojekt, og nogle erfaringer og processen giver mig en masse glæde. Derfor arbejder jeg først og fremmest med onlinebutikker på det solvente marked, i stærkt konkurrenceprægede nicher.”

Gleb Kulyk

Gleb arbejder primært med kunder fra USA, Polen, Tyskland og Spanien. Han har også flere ukrainske projekter.

“Jeg har en ret unik tilgang, som ikke efterlader kunden ligeglad, og i flere år har jeg ikke søgt efter kunder – mund-til-mund metoden virker for mig. Der er ingen planer om at udvide teamet, jeg har planer om at fortsætte med at arbejde alene.”

Gleb Kulyk

Problem: Linkbuilding på det internationale marked. Hvordan spreder man brand stories effektivt?

Gleb Kulyk deler den opfattelse, at linkbuilding er den vigtigste og afgørende faktor for placering af websteder i Google. Da Hleb kom ind på det internationale marked, stod han over for problemet med manglen på tjenester, der kunne hjælpe med at distribuere indhold af høj kvalitet om projektet. Han var endda tvunget til at stoppe med at praktisere SEO i et stykke tid.

“Efter min mening fungerer SEO ikke uden linkbuilding, og jeg mener, at det i øjeblikket er den vigtigste og afgørende faktor for, hvordan websteder rangeres i Google. Tidligere praktiserede jeg linkbuilding til ukrainske projekter ved hjælp af gogetlinks og miralinks, men da jeg kom ind på det internationale marked, fandt jeg ikke analoger og måtte arbejde ved hjælp af outreach-metoden. Omkostningerne ved metoden skuffede mig, og jeg suspenderede udøvelsen af SEO i flere år, indtil jeg ved et tilfælde fandt PRNEWS.IO og straks fik et projekt i Polen.”

Gleb Kulyk

Linkbuilding er et af de vigtigste elementer i SEO-strategien, som spiller en vigtig rolle i forbindelse med fremme af e-handelsprojekter. Denne proces består i at indsamle eksterne links til webstedet fra andre ressourcer, hvilket øger dets autoritet i søgemaskinernes øjne.

I moderne internetmarkedsføring er linkbuilding en nødvendig del af succes for virksomheder, især for e-handelsprojekter. Antallet og kvaliteten af eksterne links til webstedet er en væsentlig faktor, der påvirker webstedets placering i søgeresultaterne. Jo flere links af høj kvalitet et websted har, jo større er sandsynligheden for, at dets sider vil blive vist på den første side i en søgemaskine.

Desuden er linkbuilding med til at øge trafikken til webstedet og øge konverteringen. Dette skyldes, at eksterne links fører til mere trafik til webstedet samt forbedrer kundernes omdømme og tillid til brandet.

Så linkbuilding er en vigtig komponent i SEO-strategien for e-handelsprojekter, som øger webstedets autoritet og omdømme, øger trafikken og forbedrer konverteringen.

Løsning: PRNEWS.IO til distribution af indhold på internationale markeder

At arbejde på det lokale marked, hvor man har mange kontakter, er én ting. Men at promovere projektet på det internationale marked kan være vanskeligere, end det umiddelbart ser ud til. Når man arbejder på det internationale marked, er det vigtigt at have den rigtige strategi, at kunne tilpasse sig kulturelle forskelle og at forstå lokale særpræg. Desuden kan kendskab til sproget og de lokale juridiske rammer være en afgørende faktor for gennemførelsen af vellykkede forretningsaktiviteter.

Derfor kan opgaverne med linkbuilding og opsøgende arbejde på det internationale marked være ret vanskelige.

Næsten ved et tilfælde fandt Gleb Kulyk ud af, at indholdsmarkedsføringstjenesten PRNEWS.IO eksisterede, indledte et samarbejde og tog næsten øjeblikkeligt et projekt fra Polen for at afprøve det.

“PRNEWS.IO er en fantastisk database med kvalitetsdonorer med et godt filter og en brugervenlig grænseflade. Jeg gjorde opmærksom på, at ejerne af donorsiderne direkte sælger placering til en meget højere pris. Som følge heraf arbejder jeg med PRNEWS.IO i forbindelse med Serpstat (jeg bruger domain rank til at vurdere donoren).”

Gleb Kulyk

Resultatet: en vækst i omsætningen på 200 % det første år og 40 % hvert halve år

Hleb har til dato flere projekter i gang. Men vi vil fortælle dig om det første projekt i Polen, som freelanceren påtog sig umiddelbart efter at have indledt samarbejdet med PRNEWS.IO.

“Det første projekt jeg tog mig af for SEO i Polen er TortynaBema, jeg kan ikke oplyse om det nøjagtige salg og mængden af trafik, men jeg vil give nogle indledende resultater. De vigtigste SEO-mål for dette projekt er allerede blevet nået, og nu er vi i gang med at vedligeholde webstedets positioner. I det første år voksede butikkens omsætning med 200 % hvert halve år, derefter faldt tempoet, og nu er det +40 % hvert halve år. 250 personer besøger webstedet om måneden på grund af efterspørgslen efter mærket.”

Gleb Kulyk

PRNEWS.IO er et effektivt værktøj for SEO freelancere, der ønsker at øge kvaliteten af backlinks til deres projekter. Samarbejde med PRNEWS.IO giver freelancere mulighed for at tiltrække et stort publikum til deres projekter ved at fremme kvalitetsindhold om kunder og deres brands. Denne metode til at opbygge forbindelser mellem brands og journalister giver dig mulighed for at øge tilliden til projektet og tiltrække målgruppen.

Klar til at gentage succesen fra

PRNEWS.IO hjælper freelancere med at finde de mest effektive PR-kanaler og placere unikt indhold på dem, hvilket øger chancerne for at promovere projektet og tiltrække nye kunder. Derudover giver PRNEWS.IO en konstant strøm af backlinks til webstedet, hvilket sikrer en konstant vækst i søgemaskinernes placeringer. Generelt er et samarbejde med PRNEWS.IO en god mulighed for SEO freelancere til at tiltrække nye kunder og øge kvaliteten af backlinks til deres projekter.

Seneste fra Blog