Ti hurtige måder at øge tekstens entydighed på

6 min læst

Tips fra udgaven, som er i stand til at omskrive 40 overskrifter uden gentagelser overhovedet.

Google forbedrer algoritmerne for søgelevering, derfor bliver mange hjemmesider mere og mere krævende til betalte publikationer. Man har måske brug for indhold af betydelig volumen nu, for en anden er den sammenhængende og kompetente stemme i teksten vigtig, eller den tredje mulighed ønsker du at give både den første, og den anden, og stadig ramme til målgruppen af hjemmesiden.

Men for de fleste relaterer kravene sig nu til det unikke. Oprindeligt var materialer snarere en efterspørgsel end en undtagelse, og det var muligt at offentliggøre den samme tekst på snesevis af forskellige websteder uden problemer. I dag beder mange massemedier fra vores katalog om at gøre indholdet unikt op til 70-90%.

Det er ikke et problem for den dygtige tekstforfatter. Men det er nogle gange svært at forklare forfatteren, hvordan han skal sætte teksten i orden.

Der er flere måder at øge tekstens entydighed hurtigt på. Det er muligt at bruge nogle af disse, såvel som dem alle på én gang.

1. Enhver tekst kan forbedres. Bare find de sætninger, som ikke er behagelige for dig, og prøv at afslutte dem. Det er indlysende, at sætningen “Bare stil vores manager et spørgsmål på hjemmesiden, og han vil bede om det” er forkert. Du kan omskrive den og rette en fejl samtidig. For eksempel, så: “Svar på alle spørgsmål kan fås i en online supportchat på hjemmesiden”.

2. Definer en essens, og prøv at give den i et enkelt og klart sprog. Hvis du møder en struktur “Og videre i artiklen foreslår vi, at du stifter bekendtskab med grundlæggende effektive værktøjer til en exit fra den ovenfor beskrevne situation”,-skriver: “Lad os forstå, hvordan man løser dette problem”.

3. Ændre en sætningsstruktur, først og fremmest skal du slippe af med passive stemmer. En ikke-personlig konstruktion: “Beslutningen blev truffet af virksomhedens ledelse…” giver et rødt flag og antyder, at nogen forsøger at undgå ansvar. Lindre det af lidelser: “Virksomheden traf beslutningen…” – en aktiv, sikker og ærlig mulighed, med din respekt for læseren.

4. Opdel vanskelige syntaktiske konstruktioner i separate komponenter. Brug andre typer sætninger. Hvis teksten er skrevet med vanskelige sætninger, skal du bryde dem op, så de bliver korte og enkle.

5. Præsenter kataloget over homogene dele i listeform og omvendt. Det er muligt, og det kan være nødvendigt at ændre rækkefølgen af objekter i denne liste.

6. Afkodning af forkortelser og reduktioner. Du må ikke misbruge det: Det er nok at bruge “boligblok” i stedet for “HE” blot flere gange i teksten. Det er bedre at forklare betydningen af vanskelige forkortelser ved den første omtale. Hvis konstruktionen er mærkelig og også støder øjet, er det altid muligt at erstatte den med det generaliserede udtryk.

7. Brug specifikke synonymer. De skal give en essens af ordet eller udtrykket præcist.

• “På World Wide Webs åbne rum” => “på internettet” eller “online”.
  • “Boligområde” => “ny bygning” (men kun hvis det virkelig er en ny bygning).

Pas på, synonymerne kan gøre en bjørnetjeneste: Du kan bruge forældede ord eller uanvendelige varianter i dette tilfælde. F.eks. at erstatte “fast ejendom” med ordet “bolig”, mens det drejer sig om erhvervsområder.

8. Ændre rækkefølgen for indsendelse af oplysninger. Begynd med konklusioner i en lead og kom gradvist tilbage til forudsætninger efter princippet om den vendte pyramide. Det er muligt at arbejde sådan med hele teksten eller med separate afsnit. Overvej dog, at en sådan tilførsel af materiale er karakteristisk for nyhedsgenrer og kræver en god fornemmelse for talen og stilen. Denne løsning kan anvendes, hvis den valgte webstedsartikel offentliggøres i sektionen “Nyheder”.

9. Tilføj en baggrund (reference) og træk en konklusion, hvis der ikke er nogen. Især hvis disse oplysninger kan være nyttige for læseren.

10. Tilpas dig til målgruppen. Find ud af, på hvilket websted din tekst vil blive offentliggjort, se på principperne for at skrive artikler på dette websted, og prøv derefter at bruge en lignende stil. Det vil skabe tillid hos læserne, og dit indhold vil virke naturligt og naturligt for hjemmesiden. Dermed vil overskriftens klikbarhed øges, og din artikel vil få et højere klikniveau.

Hvis du har prøvet alle disse måder, men tjenester af antiplagiat viser en lav koefficient af tekstens entydighed, så kan redaktørerne af PRNews.io tilbyde sine tjenester. Vi kan skrive en artikel fra bunden eller lave en artikel af høj kvalitet, eller dyb omskrivning med høj unikhed.

Seneste fra Blog