Hvordan en utgiver kan få flere avtaler ved hjelp av PRNEWS.IO-tjenesten

10 min lest
Innledning Enten du liker det eller ikke, ikke alle utgivere får den ettertraktede avtalen. Hvorfor lukker noen utgivere avtaler regelmessig og tjener penger på plattformene sine ved hjelp av PRNEWS.IO-tjenesten, mens andre fortsatt venter på sine første bestillinger? Ofte skjuler svaret seg i tall.

Alle i forlagsbransjen vet at det er hardt arbeid å lage godt, overbevisende innhold. Det som er enda vanskeligere å gjøre er å få dette innholdet distribuert og tjene penger. Det legger også til at utgivere ikke alltid har den tiden som kreves. Det er da innholdsdistribusjonstjenester som PRNEWS.IO er det beste alternativet. Det hjelper at de lar deg generere mer inntekt fra trafikken din. Så hvis du trenger plattformen din for å ha en bredere rekkevidde som utgiver, er data nøkkelen til det.

Monetiseringsregler og modeller som fungerte en gang, er ikke relevante i dagens verden i utvikling. Det er mange måter for utgivere å få mest mulig ut av sitt digitale innhold i denne gullalderen. Overraskende nok vet noen ikke hvor de skal begynne. Så la oss lære hvilke beregninger som er avgjørende for kundene dine, og hvordan du kan påvirke dem.

Nøkkelberegninger for nettstedet ditt

Uansett temaet for et nettsted som er bygget, bør det ha et sentralt mål i tankene. Som regel handler det om å maksimere nettstedets ytelse. For å gjøre det trenger du noen data eller beregninger for å spore som gjenspeiler hvordan nettstedet ditt gjør det. La oss være åpenbare; det er mange ting å vurdere. Så for å spare deg for tid har vi oppsummert seks beregninger som kundene dine tar hensyn til før de bestiller.

Månedlige besøk

Det er åpenbart at trafikk er den viktigste beregningen for nettstedet ditt, siden det ikke er noe å måle uten det. Før du snakker om å få mer trafikk til nettstedet ditt, er det mye viktigere å vite om nettstedet ditt får nok. Selv med det dyreste webdesignet er det en stor feil å forvente at disse tallene vil stige.

Hvis du forventer å få reelle tall, vil du bli skuffet over å vite at det ikke er noe som heter et anbefalt antall besøkende på nettstedet hver måned. Ideen er mye dypere. Mengden trafikk du bør få, avhenger av hvem du er. Så du kan ikke forvente at 90 000 mennesker besøker nettstedet ditt hvis du er en liten utgiver. Det avhenger også av publikum, fluktfrekvens, gjennomsnittlig øktvarighet, prosentandel av tilbakevendende besøkende, for å nevne noen.

Likevel anses det at et nettsted som har under 400 besøkende per måned ikke er bra. Likevel, husk at besøkende på nettstedet generelt ikke er så viktig som du tror. Hvorfor ikke? Fordi ikke all trafikk er nyttig.

For eksempel har nettstedet ditt 1K besøkende hver måned. Men den største delen av disse kan være besøkende utenfor dine geografiske områder, konkurrenter og leverandører, interne besøkende, roboter, støy, du heter det. Når det fjernes, reduseres antallet potensielt nyttige besøkende og mye.

Antall besøkende vil ebbe og flyte, og det er ikke noe galt med det. Det viser fremgang og viser avkastning. Så å ha analyser målt over måneder og år er viktigere for oppdraget.

Så la oss nå lære hvordan du kan øke trafikken på nettstedet ditt. Det er flere gode strategier å følge og bruke for å hjelpe deg med å få et sant bilde av dine nyttige månedlige besøkende på nettstedet.

#1 Datadrevet trafikk

Det er ikke vanlig for et nettsted å få 8K besøkende per måned hvis 100 besøkende om dagen er en tommelfingerregel. Men uansett årsak til det, kan det skje. Enten artikkelen din om 7 ting Gaga lærte meg om Clean Room Design skapte hype eller Dynamics of Prices in the Real Estate Market, finn det stykket som økte trafikken på den tiden.

Gjør undersøkelser for å finne interessante, etterspurte nyheter som vil fungere som en blygenererende maskin for nettstedet ditt. Informasjon er alltid i kontroll, så vær den som gir opphav til den.

#2 Nyhetskapring

Denne markedsføringstaktikken har blitt brukt siden 2000, og hvis den brukes riktig, kan den være din raske vei til suksess. Alt dette kommer imidlertid med en advarsel. Tenk på det som en praksis for å utnytte nyhetsdekning for dine egne mål. Et eller annet sted langs markedsføringshistoriens vei fant et strålende sinn ut at hvis du ikke kunne lage nyhetene … kunne du kapre det.

Store fans av fotball-EM 2020 vil huske hvordan Cristiano Ronaldo proklamerte at forbrukerne burde «drikke vann» i stedet for Coca-Cola.

Så, hva gjorde han? Han fjernet den spill-sponsede pro-flasken med Coca-Cola og skapte store bølger da. Handlingen var så enkel som det, men slo av Coca-Colas markedsverdi til 4 milliarder dollar.

Hva gjorde Ikea? De kapitaliserte raskt på den nyheten ved å navngi sitt gjenbrukbare flaskeprodukt til «Cristiano». Enda bedre, de la til hashtaggen #Euro2020 for å få enda mer dekning.

Hvorfor fungerte det? Den var relevant, konsistent med merkevaren og ble lansert på riktig tidspunkt i nyhetssyklusen.

[/sc

#3 Arrangementer PR

Bransjekonferanser, ideer, festivaler og prisutdelinger kan stå høyt på listen over arrangementer. Uansett hva du tror leserne dine vil være interessert i – enten det er et webinar eller et fysisk arrangement, gi dem en grunn til å delta.

Plasser eksklusivitet foran og i sentrum. Få leserne dine til å føle at de er en del av en klubb, ved å tilby dem rabatt for tidlig påmelding eller garanterte plasser på noen av PR-arrangementene dine.

Den største sportsbegivenheten i år er vinter-OL i Beijing 2022. Som offisielle data sier, samlet arrangementet over 100 millioner unike brukere i to uker. Tenk nå på 75 millioner følgere på de olympiske sosiale mediekontoene. Det er ikke så sent å spille kortene dine riktig for å få den sårt tiltrengte trafikken du er ute etter.

#4 Kunder som kilde til nyheter

Istedenfor å konkurrere på pris, vinn på kundeopplevelsen. Det er ingen bedre tid som nå for å vise kundene kjærlighet og takknemlighet. Gi et rop ut til kundene dine.

Du kan legge ut nyheter på sosiale medier eller e-post, invitere dem til å prøve en prøve, sende en gave eller et e-gavekort. Jo bedre du kjenner personene du selger til, jo bedre blir du til å selge til dem. Bruk kundeundersøkelser eller fokusgrupper til å stille dem spørsmål, og lag deretter skreddersydde kundeopplevelser basert på tilbakemeldingene.

#5 Team up and collaborate

#5 Samarbeid og samarbeid

Uavhengig av hvilken nisje du er i, kan samarbeid med andre virksomheter doble rekkevidden din. Selv om du tror at dere ikke har noe til felles, kan du tro om igjen. Bedrifter er bedre sammen, og du kan bevise det. Dere kan krysspromovere hverandres produkter eller tjenester på sosiale medier og nå ut til et bredere publikum. Dere kan også arrangere en konkurranse eller et arrangement sammen. Det vil gi dere sjansen til å utveksle ideer med andre og bli inspirert.

Du kan finne mange vellykkede samarbeid mellom merkevarer. Noen av disse er ikke de mest åpenbare sammenkoblingene, men de er fortsatt vellykkede.

Engasjement

Kommunikasjon er en toveis gate, og det er ingen annen måte å gjøre det på. Innhold er kongen, men det som engasjerer og oppmuntrer til potensielle kunder er mye bedre. Sliter du med å nå en høyere engasjementsgrad? La oss sjekke hva du kan gjøre for å vinne kunder, konvertere potensielle kunder og generere salg.

• Sjansen er stor for at du har annonseblokker eller popup-vinduer på nettstedet ditt. Hvis de brukes riktig, hjelper de brukerne dine med å handle på en måte som fremmer forretningsmålene dine. Det skal på ingen måte gjøre dem forvirret eller få dem til å forlate nettstedet ditt.
  • . Innholdet du lager, handler ikke alltid om deg. Det er bedre hvis det gir verdi til leserne dine og dekker deres interesser. Den beste måten å finne ut hvilke interesser de har, er å spørre dem om dem. En annen måte du kan gjøre undersøkelser på eller bruke spørreundersøkelsesverktøy for å hjelpe deg med det..
  • Du trenger ikke å finne opp hjulet på nytt. Sjansen er stor for at alt har blitt sagt eller skrevet mange ganger før deg. Likevel er det alltid noe nytt og unikt som ingen har nevnt før. En ny vinkling, fersk statistikk, en nyhet, hva det enn er, må kaste nytt lys over et kjent tema.
  • .
  • Husk at kjedelige tekstvegger ikke fungerer lenger. I dag må innholdet ditt visualiseres maksimalt. Nei, nettsidene dine bør ikke være like lyse og prangende som Akihabara om natten. I stedet må det være lett å forstå fra første sekund en bruker lander på nettstedet ditt.
  • . Uansett hva temaet ditt er, underbygg det med data. Med så mange tall tilgjengelig på nettet er det rett og slett ingen unnskyldning for ikke å gi dem til brukerne dine. I tillegg er det en måte å bevise din ekspertise om emnet på.. Oppmuntre til kommentarer. Be leserne dine om å engasjere seg. Og gå aldri glipp av en sjanse til å svare dem..
Trafikkilde
Det siste du bør klage på er at trafikken på nettstedet ditt øker. Folk besøker nettstedet ditt; det er et godt tegn. Vel, hvem vil ikke se at trafikken vokser? Desto viktigere er det å forstå hvor denne trafikkendringen kommer fra.

Det er forskjellige kilder til nettstedstrafikk å forstå. Så la oss snakke om tall.

Så la oss snakke om tall.

• Direkte søk – 51%
  • .

Besøk som ikke kommer fra noe henvisende nettsted, defineres som direkte trafikk. Det betyr at alle som fysisk skriver inn nettadressen din i nettleseren, lander direkte på den. Hvis kilden er ukjent, er det også mer sannsynlig at den blir kategorisert som direkte trafikk.

• Betalt søk – 10 %
  • .

Trafikk som kommer fra betalte søkekampanjer du har lansert, defineres som betalt søketrafikk. Å få betalte besøkende er ikke så enkelt som du tror og innebærer en viss læringskurve. Likevel er det mer sannsynlig at resultatet du får over tid vil lønne seg.

• Sosiale medier – 5 %
  • .

Som antydet kommer sosial trafikk fra alle mulige sosiale medieplattformer som Facebook, Instagram, TikTok, you name it. Denne trafikken er svært skalerbar. Så hvis følget ditt vokser, vokser trafikken også.

• Andre kilder – 34 %
  • .

Henvisningstrafikk kommer ikke fra sosiale medieplattformer eller søkemotorer. Det er noen som lander på nettstedet ditt ved å klikke på en hyperkobling på en annen nettside.

E-posttrafikk betyr alle som kommer til nettstedet ditt fra en e-post. Merk e-postparametrene dine riktig med e-postkampanjen din, og all trafikk som kommer til nettstedet ditt vil vises som e-posttrafikk.

• Organisk trafikk – 40% og mer.
  • .

Den beste markedsføringsstrategien prøver å øke disse tallene. Organisk trafikk er ikke annet enn besøkende som lander på nettstedet ditt fra gratis kilder. Dette er søkemotorer av alle slag, ikke betalte. Å få resultater fra organisk trafikk tar tid og krefter, og det er ingen rask vei til den suksessen.

SEO-kjennetegn

SEO er så effektivt fordi du kan spore og måle omtrent alt relatert til det. Det handler om rangeringer, trafikk, engasjement, bestillinger eller bestillinger; du får all nøkkelinnsikten du trenger for å vite om nettstedet ditt gjør det bra.

La oss gå gjennom de viktigste SEO-beregningene på et nettsted og se hvordan du velger en publikasjon og ikke gjør en feil. Som et eksempel, la oss sjekke noen fremtredende.

Alexa Traffic Rank er en viktig SEO-beregning som indikerer trafikk og brukeratferd på nettstedet. Det er vurderingen av alle nettsteder på nettet. Som et resultat viser det nettstedets posisjon blant alle nettsteder i verden. Du kan alltid lære hvordan du kommer på toppen av Alexa rang.

Ahrefs Domain Rating er en SEO-beregning som indikerer nettstedets autoritet når det gjelder SEO. Denne vurderingen er basert på domenets tilbakekoblinger med verdier fra 0 til 100. Jo flere, jo bedre.

MOZ Domain Authority er en rangering som forutsier hvor godt nettstedet ditt vil bli rangert på SERP. Igjen varierer poengsummen fra 0 til 100, der det høyeste tallet betyr det beste resultatet. Det er forskjellige faktorer inkludert i denne vurderingen, og du kan fortsatt lære hvordan du kan øke domeneautoriteten din.

SemRush Rank er også en verdifull vurdering å vurdere. Tjenesten analyserer nettstedet ditt fra organisk trafikk som kommer fra toppen av 100 Google-søkeresultater. Så antallet du ser er antall besøkende som kom fra de 20 første søkeresultatene. Jo lavere SemRush-rangering, jo bedre.

Geo

>

Selv om det er mange beregninger å ta hensyn til, er ikke trendene de samme over hele verden. Det som gjelder for USA, gjelder ikke for Europa. Det samme gjelder land som Kina, Russland og India. De kjennetegnes alle av forskjellige ballspill og tilnærminger. Med en slik kompleksitet må du kjenne målgruppen din og tilpasse deg den.

Publikummet på internett er stort og mangfoldig. Å lage innhold for å tilfredsstille alle er nesten umulig, og det gir ikke mening. Produktet eller tjenesten du tilbyr er helt sikkert ikke for alle. Sjansen er stor for at det er en kjøper persona i hjertet, og din oppgave er å definere den. Av en eller annen grunn ser dette ut til å være en av de vanskeligste tingene å gjøre for mange nye bedriftseiere.

Din ideelle kunde elsker, bruker og anbefaler produktene eller tjenestene dine til publikum over hele verden. Så hvem er han? Hvilket språk snakker han? Hvilken kanal bruker han for å få informasjon? Når du vet svarene, kan alt annet falle på plass.

Så, du ønsker å lukke så mange avtaler som mulig. I stedet for å forfølge hele markedet, er det bedre å fokusere på din ideelle kunde.

Forstå regionene der de mest lønnsomme kundene dine kommer. Det vil gi deg viktig innsikt i hvordan du planlegger rutinen din.

Ikke glem tidsforskjellen. Det er sant hvis du tilbyr publiseringstjenester for europeiske og amerikanske selskaper. Høres opplagt ut, men du vil bli overrasket over hvor mange selskaper som forsømmer det.

Gjør en grundig undersøkelse hvis du vil fokusere sterkt på et bestemt geografisk marked. Lær mer om markedets unike egenskaper, hvilke lokale nyheter målgruppen din ser etter, og bruk det til din fordel.

Se det på denne måten. LinkedIn er den verdenskjente plattformen som millioner av fagfolk bruker for å få kontakt, dele og lære. Men det tyske markedet har sitt eget Xing. Så hvis målgruppen din er lokalisert i Tyskland, vil de sette pris på det hvis du tilbyr tjenester for den.

[/sc

Bunnlinjen

Litt hjelp er aldri en dårlig idé, spesielt når du bruker PRNEWS.io-tjenesten. Lær hvordan du kan tjene penger på bloggen din eller nettstedet ditt fra dag én, og du kan spare tid og krefter senere. Digitale medier er en lukrativ bransje, og du kan få en bit av den kaken.

Hemmeligheten er å ha beste praksis for hvordan medieselskaper tjener penger i tankene og bare bruke dem til riktig formål for dine nåværende mål. Og når du lærer deg reglene, må du ikke være redd for å bryte dem.

Trenger du hjelp? Se alle alternativene dine og kom i gang med å selge med PRNews.io her.

Siste fra Blog