Brandi Sims fra Brandinc PR: Mediedekning er avgjørende for PR-arrangementer

13 min lest

Som en del av min PR-strategiserie snakker vi med de beste ekspertene på området for å gi gründere, PR-spesialister og markedsførere et innblikk i velprøvde strategier du kanskje også kan utnytte for å utvide virksomheten eller karrieren din.

I dag hadde jeg gleden av å snakke med Brandi Sims, PR-konsulent for Brandinc PR.  Hun har over 14 års erfaring innen PR og markedsføring. Brandi bidro til å markedsføre og produsere lokale og statlige arrangementer over hele USA, inkludert online og personlig. Nåværende og tidligere kunder har variert fra offentlige personer til små til mellomstore bedrifter innen underholdnings-, skjønnhets-, myndighets- og ideell sektor.

LinkedIn LinkedIn

1. Fortell oss først hva som brakte deg inn på denne spesifikke karriereveien.

1.

Det er en interessant historie. Det som fikk meg i gang i PR var intriger og interesse for MTV-showets skjønnhet på begynnelsen av 2000-tallet kalt Power Girls. Forutsetningen for showet dreide seg om et sett med praktikanter som jobbet for Lizzie Grubman, PR-byrået, og viste frem deres erfaringer med å jobbe i PR. Jeg ble utrolig inspirert, ikke bare av arbeidet de gjorde, men også av personligheten som utmerket seg under press. Det var en av de første gangene jeg så det jeg var interessert i representert i en legitim karrierevei. PR er ikke festplanlegging, det er å skape strategiske kampanjer og budskap rundt en merkevare. Vi er drivkreftene bak kulissene som bidro til å heve disse merkevarene, selvfølgelig med en dash personlighet, lidenskap og litt ordsmed gjør en forskjell.

2. Kan du dele den mest interessante eller morsomme historien som har skjedd med deg siden du startet denne karrieren, og hvilken lærdom du lærte av den?

2. Kan du dele den mest interessante eller morsomme historien som har skjedd med deg siden du startet denne karrieren?

Jeg tror den mest interessante historien som skjedde i karrieren min stammer fra å utvide til underholdnings- og livsstilsmerker de siste fem årene. Da jeg begynte i PR, var mitt primære læringsrom i den ideelle organisasjonen og finanssektoren. Som mange vet, er ideelle organisasjoner en flott mulighet til å lære mye, og i mange tilfeller jobber de pro bono eller frivillig. Etter hvert som jeg vokste inn i feltet mitt, tok jeg med meg mange av erfaringene jeg lærte i disse miljøene for å bli en bedre fagperson. Ingenting kan forberede deg mer enn å ha svært begrensede ressurser å jobbe med. Der utdannelse og erfaring ikke kommer inn, vil grus og scrappiness gjøre det, og det er det som til slutt skiller meg ut.

Jeg jobbet i et lite byrå i Virginia som representerte kjendiser og klientell, og frem til det tidspunktet hadde jeg aldri opplevd eller håndtert det i noen kapasitet, så kultursjokk er en underdrivelse. En dag mens jeg jobbet på kontoret, kom en av kjendisklientene våre innom for å hilse på, men det hadde vi ikke forventet. Jeg jobbet med en pitch på arbeidsplassen min, en bak meg. Jeg hører navnet mitt bli ropt opp for å si hei. Og går mot dem. Det er da jeg innser at en klient var der. Jeg ble helt overrumplet og bare behandlet det veldig nonchalant. Jeg vet ikke hva det var, men noe klikket i meg, selv om jeg ble tatt på vakt for ikke å være fan bare fordi en to ganger Super Bowl-vinner var innen få meter fra meg. Selv om jeg ikke hadde noen erfaring før jeg jobbet i dette byrået med kjendiser, var instinktet mitt å forbli profesjonell og behandle situasjonen som jeg ville gjort med enhver annen klient. Når jeg ser tilbake på det, og jeg deler denne historien, er kollegene mine så sjokkerte over at jeg ikke reagerte mer eller rullet ut den røde løperen, men jeg står ved mitt svar. Det jeg har lært av dette arbeidet er at kjendiser kjenner sine kjendiser, men de vet også at det finnes mennesker. Mens det er en annen gruppe av få som elsker beundring og oppmerksomhet og ønsker å bli behandlet som vanlige mennesker, fordi de virkelig er det. Jeg tror det som har hjulpet meg med å utvikle verdifulle relasjoner med kunder og kolleger, er at jeg alltid har hatt en veldig jordnær og menneskelig tilnærming til meg selv. Vi er alle mennesker som jobber i dette rommet, som bare gjør så godt vi kan og lever livene våre. Til syvende og sist må vi alle ta på oss buksene våre på samme måte.

3. Kan du dele en historie om den morsomste PR-tabben du gjorde da du startet, og hva du lærte av den?

3. Kan du dele en historie om den morsomste PR-tabben du gjorde da du startet?

Den morsomste feilen jeg gjorde var å ikke være forberedt på å intervjue. Veldig tidlig fikk jeg erfaring fra praksis gjennom ideelle organisasjoner. En dag skulle jeg på intervju i en lokal filharmoni og hadde allerede forberedt antrekk og notater, i tillegg til å presentere meg selv for en potensiell arbeidsgiver. Jeg var så hyperfokusert på antrekket og talen min at jeg ikke fjernet neglelakken min, som jeg hadde stavet navnet til kjæresten min på college i hver og en av dem i påklistrede krystaller og akryl. For ikke å nevne, de fleste var ødelagte og grove. Da jeg innså at jeg hadde forlatt dem på, hilste jeg allerede på intervjueren min, som umiddelbart så direkte på dem. Det ble ikke adressert, men det var merkbart. Jeg endte likevel opp med å få praksisplassen, men fra da av holdt jeg neglene mine korte og enkle. Førsteinntrykk betyr noe, og jeg vil aldri gi inntrykk av at jeg ikke er profesjonell fordi jeg har et slurvete utseende eller er uforberedt.

4. Beskriv din erfaring med PR for eventbransjen.

4.

Godt spørsmål. Min erfaring fokuserer først og fremst på reklamearrangementer. Disse har variert fra merkevareaktivering og lanseringsarrangementer til samfunnsoppsøkende eller samfunnsbaserte arrangementer. Ved å bruke på kundens behov utviklet og strategiserte jeg arrangementer som ville få mest mulig innvirkning på det vi lette etter. Selv om vår rolle var sterkt fokusert på den strategiske planleggingsprosessen med å opprette reklamearrangementer, tar ikke dette bort rollen som arrangementsplanlegger for flere av våre store aktiviteter. Etter min erfaring er det avgjørende å ha støtte fra et solid team av forskjellige mennesker for å lede et vellykket PR-arrangement.

5. Er du i stand til å identifisere et «vendepunkt» i karrieren din da du begynte å se suksess? Begynte du å gjøre noe annerledes? Er det noe andre kan ta med seg eller lære av det?

For meg var vendepunktet i karrieren min da jeg begynte å motta samtaler og meldinger fra folk som hadde hørt om arbeidet mitt og var interessert i tjenestene mine. Siden PR er en motor for jungeltelegrafen, er det ikke overraskende at vi fra et forretningsmessig synspunkt er svært avhengige av denne innsatsen når det gjelder våre egne byråer. Det andre vendepunktet var da jeg begynte å få kolleger og andre fagfolk til å identifisere arbeidet mitt. For eksempel var det nylig en krisekommunikasjonssituasjon med en ideell gruppe for unge fagfolk, og jeg ble bedt om å gi mitt syn på responsen. Jeg satte det sammen basert på mine første tanker, som senere ble brukt i responsen. Etterpå ble jeg kontaktet av en felles kollega etter å ha sett responsen fra gruppen til den enkelte, og rett ut av porten kommenterte de: «Jeg ser at du fortsatt slukker små branner.» Jeg bare smilte og gikk videre. Når folk kan begynne å plukke opp stilen min i kampanjer eller kommunikasjonsmeldinger, sier det noe om virkningen jeg har hatt.

6. Hvordan evaluerer du suksessen til en PR-kampanje?

For å bestemme suksessen til en PR-kampanje, må du først evaluere ut fra de opprinnelige målene og målsettingene. Når jeg kommer i gang med nye kunder, tar vi et dypdykk i organisasjonen. Hva er deres spesifikke mål for publisitet? Noen organisasjoner søker publisitet for å forbedre selskapets omdømme, mens andre søker mer bevissthet og engasjement på sosiale medier og nettstedet sitt eller viser frem samfunnsengasjement. Ved å fokusere på hvorfor kan vi evaluere og måle resultatene av innsatsen vår. Dette må være klart definert helt fra begynnelsen av for å få en vellykket PR-kampanje.

7. Bruker du pressemeldinger i arbeidet ditt?

Bruker du pressemeldinger i arbeidet ditt?

Ja, teamet mitt produserer konsekvent pressemeldinger for å dele kunngjøringer, aktiviteter og andre relevante nyheter som offentligheten må kjenne til på vegne av våre kunder.

8. Er mediedekning viktig i PR for arrangementer? Hvilke oppsøkende metoder synes du fungerer best for å sikre mediedekning?

100%. Mediedekning er avgjørende for PR-arrangementer. Husk at PR-arrangementer er utformet for å tiltrekke seg medieoppmerksomhet og i siste instans publikum. Uten dekning av disse aktivitetene hemmer det resultatene og interessen. Før du tar kontakt med mediene, må du utvikle et forhold til dem. Vi kan ikke hoppe over dette trinnet, og det er det som skiller oss fra andre byråer når det gjelder media pitching og outreach. Vi samarbeider tett med mediene fordi vi ser på oss selv som formidlere av nyheter og informasjon. Dette er svært effektivt for å fange riktig interesse og utløp for å dekke våre kunders aktiviteter.

[/sc

9. Beskriv elementene du kan inkludere i en kampanjeoppsummeringsrapport for en kunde.

Noen elementer jeg vil inkludere er beregninger og analyser. Det er så mye data som kan samles inn fra kampanjer at det bidrar til å effektivisere og rapportere disse i våre oppsummeringsresultater. Når du vurderer kommunikasjonsmeldinger via nettplattformer som sosiale medier, nettsteder, blogger osv., er disse alle relevante for en kampanje og er utrolige kilder for innsamling av ytelsesdata.

10. Hvordan holder du deg oppdatert om trender i bransjen? Hva er kildene dine for daglige nyheter?

Jeg følger ganske mange PR- og kommunikasjonsbransjegrupper, som PR Daily og PR News. Jeg sitter også i den nasjonale PRSA Entertainment & Sports Section Executive Committee, der mye informasjon om nye trender og nyheter hele tiden deles direkte med medlemmene av PR-fagfolk.

11. Beskriv en PR-kampanje du har jobbet med som du er spesielt stolt av.

Jeg vil si at jeg jobbet med Live on Festival med countrysangeren April Cushman. Live on Festival-kampanjen fremhevet åpningskonserten for hybridplattformen som tilbød musikkartister muligheten til å få kontakt med fansen både på nettet og på stedet, samtidig som de fikk mesteparten av overskuddet fra salget. Noe av det fascinerende med kampanjen var at selv om vi hadde begrenset med tid, hadde vi nyhetsverdig innhold for å la arrangementet ta av. Vi fokuserte innsatsen vår på en virkelig integrert markedsføringskampanje, der vi kombinerte flere kanaler og ressurser for å få best mulig rekkevidde for prosjektet. Resultatet var både lokal og nasjonal dekning, med merkevarepartnerskap utviklet som et resultat. Som byråeier liker jeg å ta på meg unike, indie- og undergrunnsprosjekter som virkelig gir teamet mitt mulighet til å være kreative og utforske. Denne kampanjen var ikke annerledes, og vi var heldige som fikk jobbe med den.

12. Hva er ditt favoritt «Life Lesson Quote»?

12.

Min favoritt livsleksjon sitat er at hvis du ikke forteller historien din, vil noen andre gjøre det. Jeg tror vi alle har rett til å dele historien vår, og når jeg jobber med PR, tar jeg på meg rollen som å gi kundene mine mulighet til å finne sin fortelling. Ikke bare det, men også å gjenvinne den. På mange måter gjennom hele livet og karrieren har jeg alltid blitt ledet av dette:

Jeg har en stemme, og jeg må bruke den.

Siste fra Blog