PR på Pinterest: Få virksomheten din inn i PR-spillet med Pinterest

4 min lest
Er du allerede på Pinterest? Bruker bedriften din denne plattformen daglig for å gi potensielle kunder og kunder informasjon om bedriften? Hvis ja, gjør du det riktig? Hvis ikke, la oss komme i gang.

Pinterest, det bildefokuserte sosiale medienettverket hvis publikum er 80% voksne kvinner som er villige til å bruke litt penger på nettet, er et fantastisk nettsted for å markedsføre nettstedet ditt, prosjektet, tjenesten eller alt du vil markedsføre, bare vær sikker på at du definitivt er sikker på at tjenesten / produktet sannsynligvis vil være attraktivt for et kvinnelig publikum.

Vi vet alle hva Pinterest handler om og hvordan det fungerer. Men har du allerede tenkt på Pinterest som et smart markedsføringsverktøy som kan påvirke virksomheten din kraftig? Ved å presentere en visuell nettbasert oppslagstavle med et stort utvalg av pins om forskjellige emner, er Pinterest hjertet i sosiale medier i enhver markedsføringsstrategi, og statistikken gjenspeiler dette. Hvis du leter etter et sterkt mottakelig publikum, som genererer over 400% mer inntekter per klikk enn Twitter og 27% mer enn Facebook, samt refererer til mer trafikk enn YouTube, Google+ og LinkedIn til sammen – så har du definitivt truffet riktig sted! –> Søkemotoroptimalisering (SEO) for Pinterest handler om å sette opp bedriftens Pinterest-side for å tiltrekke seg kommentarer, delinger og følgere fra ditt ideelle publikum.

Det hjelper å tenke på Pinterest som en selvstendig søkemotor, en som trekker opp levende bilder med nøkkelordrike beskrivelser av blogger, infografikk, videoer og produkter. Og akkurat som alle andre søkemotorer, er Pinterests primære oppgave å levere kvalitetsinnhold til brukerne.

Slik optimaliserer du pinnene dine for søk

Enhver diskusjon om SEO, enten det er på Pinterest, nettstedet ditt eller en hvilken som helst annen plattform, må begynne med kvalitetsinnhold. Det er rett og slett ingen vei rundt det.

Som tradisjonell SEO for websider er det viktig å integrere nøkkelord i innholdet ditt. Pinterest SEO går imidlertid et skritt videre. Som et visuelt medium innebærer optimalisering av SEO for Pinterest ting som riktig bildeformatering, utløsende engasjement fra målmarkedet ditt og aktivering av Pinterest’s spesialfunksjoner som «Lagre» -knappen og «Rich Pins.»

• Opprett og fest kvalitetsinnhold som er verdt å engasjere seg i.
  • .
    • Skap innhold av høy kvalitet som engasjerer.
    • Bruk guidet søk for å få en idé om hva brukerne ønsker å se.
    • Bruk guidet søk for å få et inntrykk av hva brukerne ønsker å se.
    • Søk etter nøkkelord.
    • Søk på nøkkelord.
    • Nøkkelordssøk.
    • Skriv nøkkelordrike beskrivelser for pinner og tavler.
    • .
    • Skriv gjerne hashtags.
    • Bruk gjerne hashtags.
    • Bruk Rich Pins.
    • Bruk gjerne hashtags.
    Bruk Rich Pins.

Pinterest kan være et flott verktøy for å forbedre SEO. En av de beste måtene å gjøre det på er å bruke Pinterest ved å feste bilder og lenker til nettstedet ditt. For eksempel å lage kvalitetsgrafikk som følger med blogginnleggene dine og deretter legge dem ut på Pinterest med en lenke tilbake til nettstedet ditt og det spesifikke innlegget, bidrar til å øke henvisningene til nettstedet ditt. Pinterest kan også være utrolig nyttig for søkeordforskning fordi du kan se søkeforslag og hva som er populære søkeord.

[/sc

Finn nye samarbeidspartnere og likesinnede

Bruk av Pinterest gir en flott mulighet til å bli lagt merke til av andre bedrifter og samtidig holde oversikt over hendelser som skjer i forretningssfæren din. Å følge andre små bedrifter gir deg en flott mulighet til å presentere deg selv, og å følge kundene dine gir deg bedre ideer om deres interesser og behov.

Så begynn å bruke bedriftskontoen din i stedet for personlig, og lag merkevarens visjon ved hjelp av Pinterest. Ta i betraktning at ved å gjøre virkelig lette «pinnable» aktiviteter med PR i tankene, kan du øke kreativiteten, markedsføre selskapet ditt og få flere kunder inn i virksomheten din. Pinterest er den viktigste kilden til trafikk og salg, så kom deg ut der og prøv å få en bit av kaken!

Siste fra Blog