Sisällön jakelustrategia: Varmat tavat toimittaa tietoa kohdeyleisölle: Varmat tavat toimittaa tietoa kohdeyleisölle

24 minuuttia luettu
–>
Sisällönjakelustrategia: Varmat tavat toimittaa tietoa kohdeyleisölle

Sisällönjakelustrategia.

Juttu on niin, että kun julkaiset artikkelin, sisällön edistämisprosessi alkaa. Siitä hetkestä lähtien sinun on kaksinkertaistettava ponnistuksesi, jotta mahdollisimman moni ihminen saisi tarinallesi kasvot. Mikä tärkeintä, älä keskity itse resurssiin. Se voidaan julkaista blogissasi tai ulkoisessa resurssissa, jolla on tuhansia lukijoita.

Ongelma on, että Googlen kautta tuleva orgaaninen liikenne on viivästynyt. Voi kestää keskimäärin jopa kolme kuukautta, ennen kuin Googlen botti löytää sisältösi, arvioi sen… Siinä on se varsinainen lihapala. Sisällön edistämisstrategia on yhtä tärkeä kuin tulos. Kun aloitat sisällön edistämisen, lähetät ensimmäisen positiivisen signaalin Googlelle – käyttäytymistekijän. Se kuulostaa siltä, että ”Vau, artikkeli saa huomiota julkaisun jälkeen, niin pidän sen ampaisemassa ylöspäin hakutulosten kärkeen.”

Mutta miten mainostaa juttua julkaisun jälkeen?

Miten markkinoida sisältöä julkaisun jälkeen

Ei liene salaisuus, että on monia tapoja mainostaa juttuasi julkaisun jälkeen. Mikä parasta, menestyneimmät sisältömarkkinoijat käyttävät niitä. Mutta on vain sinusta itsestäsi kiinni, mikä tapa kannattaa valita. Kukaan ei tunne tarinaasi paremmin kuin sinä, joten voit valita tehokkaan tavan.

Tahdotko tietää, miksi useimmat ihmiset epäonnistuvat sisällön edistämisessä?

Se on ilmeistä: heidän tarinansa on kaukana maailmanluokasta. Mutta jos sinulla on jotain todella upeaa, mene ja löydä sisällön edistämisstrategia, joka auttaa sinua jakamaan sen.

Content Distribution Guide by PRNEWS.IO

Käytä lehdistötiedotteita sisällön edistämiseen

Lehdistötiedotteet ovat loistava tapa saada lisää näkyvyyttä sisällöllesi. Lehdistötiedotteen kirjoittaminen ja julkaiseminen, jossa on takalinkki alkuperäiseen artikkeliin, jossa yrityksesi on mukana, auttaa artikkelia sijoittumaan korkeammalle Google-listalla asiaankuuluvilla avainsanoilla. Tämä voi auttaa lisäämään liidien saamista yrityksellesi.

Käytä lehdistötiedotusmalliamme säästääksesi aikaa ja vaivaa.

Lehdistötiedotteen jakelu koeteltuna ja oikeana tapana saada tarinasi huomatuksi

Sosiaalisen median markkinointi (SMM)

Suosituin sosiaalinen verkostosivusto on Facebook. Tämän sosiaalisen verkoston yleisö ylittää puolitoista miljardia ihmistä, joista noin miljardi tulee siihen päivittäin. Käyttäjät lisäävät päivittäin 350 miljoonaa uutta kuvaa Facebookiin ja jakavat postauksia noin viisi miljardia kertaa. Tämä on yksi globaaleimmista markkinointivälineistä.

SMM-filosofia on perustaa yritys, jota käyttäjät itse jakavat myyjästä riippumatta. Tällä menetelmällä on enemmän uskottavuutta, koska se toimii ohjeistuksena.

LinkedIn, sellaiset mediablogit kuin YouTube,Instagram, Twitter blogosfääri nauttivat myös suurta suosiota. Instagram-mainoskampanjan malliesimerkkinä voi mainita pyshechnaya1958 Pietarin yleisön. Hyvä markkinointi ja vain 28 provosoivaa viestiä sosiaalisessa verkostossa ovat houkutelleet lähes 70 tuhatta tilaajaa tämän paikan profiiliin.

Ajatella vain, yli 756 miljoonan käyttäjän LinkedIn ei ole mikään hypeä sisältävä alusta. Syy? No, alusta on vielä hyödyntämätön. Saadakseen siellä vetovoimaa riittää, että jakaa parhaat jutut. Parasta on se, että se voi olla vaikka vanhaa tavaraa, mutta se, joka erottuu.

sisällönjakelustrategia: smm

Telegrammi on yksi dynaamisesti kehittyvistä myyntilähteistä. Yleisön houkuttelemiseksi täällä julkaistaan yhteistyökumppaneiden viestejä, tietokilpailuja ja kyselyitä. Niiden painikkeiden alle on piilotettu linkkejä, joissa on automaattinen tilaus, natiivimainontaa ja paljon muuta.

Facebook-ryhmät

Sisällönjakelustrategian avulla yritykset voivat luoda tilaa tietystä tuotteesta tai brändin haarasta, josta heidän asiakkaansa ovat erityisen kiinnostuneita. Toisin kuin brändin Facebook-tilin, sisällön tulisi olla ryhmän jäsenten, ei brändin itsensä, luomaa, ”omistamaa” ja hallinnoimaa. Se on seuraajien mahdollisuus jakaa kokemuksiaan brändin tai tuotteen ympärillä, eikä brändi saa tyrkyttää lisää sisältöä. Facebookin mukaan alusta priorisoi algoritmissaan sellaisten ryhmien sisältöä, joihin käyttäjät osallistuvat usein. Jos siis postaat jatkuvasti ryhmääsi ja yleisösi reagoi siihen tai postaa itse sisältöä, lähetät algoritmille juuri sitä, mitä se haluaa.

Sivustosi suorituskyvyn seuraamisen lisäksi Google Analyticsin avulla Facebook Insights on ilmainen ja erittäin hyödyllinen työkalu sosiaalisen yleisösi analysoimiseksi. Voit nähdä:

• yleisösi sukupuoli ja ikäryhmä;
  • Aika, jolloin he ovat aktiivisimpia Facebook-sivullasi;
  • Millä laitteella he vierailevat Facebook-sivullasi (mobiili, pöytäkone, tabletti);
  • Mitkä viestit kiinnostavat heitä enemmän.

Valinta menestykseen on todella ymmärtää yleisösi kiinnostuksen kohteet ja tunteet ja luoda sisältösi sen mukaisesti. Sinun tulisi luoda sellaisia postauksia, joita yleisösi todella haluaa nähdä, ja käsitellä asioita, jotka ovat heille todella tärkeitä, sekä ennen kuin he klikkaavat postausta että sen jälkeen.

Organinen tavoittavuus Facebookissa on valitettavasti laskussa algoritmimuutosten vuoksi, ja useimmat yritykset ilmoittavat, että niiden postaukset tavoittavat 2-5 prosenttia koko yleisöstä. Tämä on valtava pudotus vuodesta 2015, ja sillä on ollut valtava vaikutus. Siksi on ratkaisevan tärkeää panostaa Facebook-postauksiin, joiden haluat näkyvän seuraajiesi uutisvirrassa.

Ei hätää, sinun ei tarvitse käyttää valtavia summia rahaa Facebook-mainoksiin. Riittää, että maksat pienestä postauksen työntämisestä. Jos kuitenkin haluat nähdä parhaat mahdolliset tulokset Facebook-ryhmästäsi, tämä on vaihe, johon kannattaa kiinnittää huomiota prioriteettilistallasi jatkossa.

Quora-sisällönjakelustrategia

Quora on foorumi, jossa voi kysyä ja vastata mihin tahansa kysymykseen, joko tosiasioihin tai mielipiteisiin perustuen – ja sinne voit myös osallistua.

Quora on erinomainen lähde orgaanisen tietoisuuden tuottamisessa, sisältömarkkinoinnissa, ajatusjohtajuudessa, maksetussa mainonnassa ja jopa auttaa sinua oppimaan yleisösi. Tällä alustalla saat:

• Erinomainen tavoitettavuus: Jaa kysymyksiä ja vastaa vastauksiin yli 300 miljoonan kuukausittaisen käyttäjän kanssa.
  • Hakunäkyvyys: Quora-viestit ovat haettavissa Googlen kautta. Sisältösi täällä pysyy ikivihreänä ja ajaa käyttäjiä takaisin sivustollesi aina, kun jokin ongelma ilmenee.
  • Ajatusjohtajuuspotentiaali: Alustalla on jo lukemattomia korkean profiilin asiantuntijoita. Liity heidän joukkoonsa ja mainosta brändiäsi.
  • Lisää korkealaatuista liikennettä: Houkuttele asiakkaita takaisin sivustollesi vastaamalla heidän kysymyksiinsä ja esittämällä, miten tuotteesi tai palvelusi ratkaisee heidän ongelmansa.
  • Tietoa yleisöstäsi: Quora on foorumi todellisille ihmisille, jotka pyrkivät ratkaisemaan ongelmia ja löytämään todellisia vastauksia. Jos autat Quora-käyttäjiä tässä, he tukevat sinua vastineeksi investoimalla tuotteisiisi ja palveluihisi. Saatat jopa houkutella uusia brändin puolestapuhujia. Kysymykset ja vastaukset antavat uskomattoman hyvän käsityksen yleisöstäsi, siitä, miten he ajattelevat ja mitä he tarvitsevat.

Tässä on kuusi todistettua menetelmää, joilla saat kaiken irti Quora-markkinointiponnisteluistasi:

1. Tehosta olemassa olevaa sisältöä

On kaksi tapaa mainostaa sisältöäsi orgaanisesti Quorassa:

• Kirjoita alkuperäinen vastaus.
  • Käytä osia olemassa olevasta sisällöstäsi.

Voit jopa lisätä linkkejä ja viitata verkkosivustoosi vastauksissasi. Varmista, että nämä linkit ovat asianmukaisia. Muuten käyttäjät saattavat päätellä, että olet pelkkää roskapostia.

Jos poimit sisältöä verkkosivustoltasi, tee siitä 100-200 sanan välillä ja tee sitten viittauslinkki alkuperäiseen sisältöön sivustollasi. Muista muotoilla poimittu teksti uudelleen tai laittaa se lainausmerkkeihin, jotta vältät rangaistuksen kaksoissisällöstä.

Käyttäessäsi ankkuritekstejä, älä ole liian itsepintainen. On parempi välttää sellaisia lauseita kuin ”Lue lisää”, ”Tutustu sivustooni.” ja käyttää ”Tutustu täydelliseen vaiheittaiseen oppaaseen täältä” tai ”Lue tämä artikkeli löytääksesi lisää.”

2. Rakenna ajatusjohtajuutta

Sosiaalisena Q&A-alustana Quora on täydellinen paikka ansaita uskottavuutta ja vakiinnuttaa itsesi tai projektisi auktoriteettina omalla toimialallasi.

Tarvitaan vain 20-30 vastausta samaan aiheeseen, jotta Quoran algoritmi pitää sinua alan asiantuntijana. Quora kannustaa kunkin aiheen huippuasiantuntijoita laittamalla heidät ”katsotuimpien kirjoittajien” listalle.

Miten usein kysymyksiin kannattaa siis vastata? Kannattaa vastata vähintään kerran tai kahdesti viikossa, jotta pallo lähtee liikkeelle. Ja kun saavutat sen, voit varmasti tehdä enemmänkin.

3. Luo laadukkaita johtopaikkoja

Quora-alusta perustuu täysin kysyntälähtöisiin kysymyksiin ja vastauksiin. Ja tämän seurauksena sen tuottama liikenne todennäköisesti konvertoituu paremmin, koska käyttäjät ovat määrätietoisia haku- ja Quora-käynneillään.

Sikäli kuin tarjoat arvokkaita ja hyödyllisiä vastauksia, ihmiset luonnollisesti kiinnostuvat tilistäsi. Tuhannet ihmiset saattavat mahdollisesti vierailla profiilissasi ja nähdä täydellisen biosi linkin verkkosivustollesi. Se on jatkuva liikenteen ja liidien virta.

4. Rakenna keskusteluja sisältösi ympärille

Quoran todellinen vaikutus on seuraajien yhteisön luomisessa ja heidän kanssaan sitoutumisessa. Siksi Quorasta on tulossa tehokas foorumi läsnäolon rakentamiseen, olipa kyse sitten yrityksestäsi tai itsestäsi.

Uuden mahdollisuuden Quora for Business avulla voit nyt perustaa yrityksellesi virallisen sivun ilmaiseksi. Yritystili luo yritykselle oman persoonan, jolloin aiemmat, nykyiset ja tulevat kävijät voivat helpommin ymmärtää ja kommunikoida yrityksesi kanssa. Varmista, että olet kuvannut yksityiskohtaisesti:

• Business FAQs
  • Tekniset kysymykset
  • Toimialaan liittyviä kysymyksiä

5. Löydä kohdennettuja blogi-ideoita

Quora on vankka työkalu markkina- ja asiakastutkimuksen tekemiseen. Oikeat ihmiset tulevat tänne etsimään vastauksia, joten täydellisemmäksi ei voi mennä, kun haluat oppia lisää yleisöstäsi.

Tämä tekee markkinoijien kannalta erittäin hyödylliseksi luoda tarkempaa sisältöä, joka perustuu:

• Ongelmat, joista he selviytyvät;
  • Mitä he haluavat löytää;
  • Mitä kiinnostuksen kohteita heillä on.

Kun etsit näitä kysymyksiä, varmista, ettei niihin ole vastattu missään aiemmin tai ainakin kysymyksiin, joilla on jo jonkin verran seuraajia. Toisella tavalla saatat antaa vastauksia yleisimpiin kysymyksiin, jotka löytyvät helposti ja jäät huomaamatta. Jos sinulla on ainutlaatuista asiantuntemusta aiheesta, kirjoita ehdottomasti sisältöä sen ympärille.

Kysymysideoita voi löytää Quorasta kahdella tavalla.

1. Käytä toimialan avainsanoja etsiessäsi sopivia kysymyksiä.
  2. Seuraa alan aiheita ja tiloja jatkaaksesi trenditietoja, jotka saattavat kiinnostaa yleisöäsi.

6. Houkuttele potentiaalisia asiakkaita

Mainosvaihtoehtona Quora antaa sinulle halvemman ja tehokkaamman tavan tavoittaa potentiaaliset asiakkaasi mainostamalla vastauksia. Nämä vastaukset voivat olla sinun vastauksiasi tai jonkun muun vastauksia, joilla on täydellinen ja riittävä vastaus tuotteestasi tai palvelustasi. Quoralla ei ole yhtä suurta yleisöä kuin Facebookilla ja Googlella, mutta Quora on kysyntälähtöisempi.

Quora Marketing: What You Need to Know to Get Your Ideas Heard

Yhteyskohtaisesti kohdennettu mainonta

Kontekstiin kohdennetun mainonnan tärkein ajuri on uudelleenmarkkinointi. Se tarjoaa mahdollisuuden tiedottaa käyttäjille, jotka ovat vierailleet sivulla aiemmin, uusista saapumisista, kampanjatoimista ja erilaisista tapahtumista.

Kontekstiin kohdennetun mainonnan suosio, joka on noussut viime vuosina, johtuu siitä, että se on yksi monien yritysten, kuten Yandexin ja Googlen, tulonlähteistä. Niiden mainosalustat, eli Yandex Direct ja Google AdWords, ansaitsevat rahaa kääntämällä kontekstisidonnaisia mainoksia.

Esimerkkejä tästä on runsaasti. Kontekstisidonnaiset mainokset ovat niitä pieniä mainosbannereita, jotka kutsuvat sinua vierailemaan verkkokauppojen sivuille, joilla on tavaroita, joita olet ehkä hiljattain etsinyt. Ne voivat näkyä sosiaalisissa verkostoissa tai uutissivustojen sivuilla, selaimissa ja mobiilisovelluksissa.

Massamedia

Joukkoviestintä | Sisällönjakelustrategia

Massaviestintävälineet eli joukkoviestimet ovat tiedonvälityksen ja vuorovaikutuksen keinoja julkaisijoiden ja yleisön välillä kaikilla tasoilla.

Mainontaan käytetään sekä suoria menetelmiä radiossa, televisiossa ja internet-lähteissä esitettävien mainosspottien muodossa että tuotemerkkien natiivimainontaa julkkisten, kulttuurin työntekijöiden, tieteen ja taiteen henkilöiden esityksissä, ohjelmissa, artikkeleissa, haastatteluissa ja arvovaltaisissa lausunnoissa.

Monilla maailmanlaajuisesti tunnetuilla kustantamoilla, kuten BBC:llä, The New York Timesilla ja muilla, on omat mainosvälineensä. BBC käyttää mainontaan kerralla useita kanavia, lähinnä ei-brittiläiselle yleisölle. Nämä ovat BBC-Capital, BBC-Future ja BBC-Travel. Morgan Stanley – suurin amerikkalainen pankkiiriliike – käytti BBC:n uutiskanavia mainoskampanjoissaan.

Influencer/Blogger/Micro-Influencer Outreach

Juttuasi mainostettaessa asiantuntijalähteen kuuleminen on fiksua. Eikö sinulla ole aavistustakaan, minne mennä ensin? Pysähdy nyt ja ajattele kuin toimittaja. Riippumatta siitä, mikä on juttusi markkinarako, on aina joku professori/bloggaaja/journalisti valmis puhumaan aihealueistaan. Sinun ei tarvitse ottaa yhteyttä kaikkiin heihin. Saattaa olla kaksi tai kolme henkilöä, joille lähetät ei-hyökkäävän sähköpostin. Ei ole mitään väärää, jos he eivät sovi aiheeseesi. Pyydä kontakteja, jotka sopivat siihen.

Lue lisää: Kuinka mikrovaikuttajat auttavat brändejä tekemään parempaa markkinointia

Superpersonalisoitu Outreach-sähköposti

Sähköpostimarkkinointi tekee vielä tänäkin vuonna 2021 ihmeitä. Ihmiset usein unohtavat, kuinka tehokas muutaman sähköpostin lähettäminen voi olla. Ainoa ero, jotta tämä sisällön edistämisstrategia toimisi, on, että sähköpostisi on oltava erittäin henkilökohtainen. Jo edes yksi personointitieto voi parantaa vastausprosenttia jopa 32 %. Voit myös olla jonkinlainen call-to-action, oli se sitten palautetta, kommentteja tai kysymyksiä. Nopea ja henkilökohtainen, sellainen sähköpostisi pitäisi olla.

Vinkkejä tehokkaan sähköpostiviestin kirjoittamiseen

Kutsu nopeasti sitoutumaan kysymällä kysymyksiä

Kun edistät mediaa, varmista, että käytät tätä sisällön edistämisstrategiaa. Julkaisu, joka saa varhaisen sitoutumisen, voittaa useampien ihmisten huomion. Oikein tehtynä sisällön edistäminen ei ole puolueellista. Ajattele sitä sen sijaan keskusteluna, joka sitouttaa ihmisiä. Voit tehdä sen auttamalla ihmisiä osallistumaan. Kysy kysymyksiä tai kutsu kommentoimaan aihettasi. Kyselyjen julkaiseminen sosiaalisessa mediassa on toinen tapa sitouttaa ihmisiä.

Vierailijapostaus + bonukset

Vieraspostaus on aina hyvä tapa edistää sisältöä ja kasvattaa blogia. Temppu on vielä saada ihmiset tuosta arvauspostauksesta omalle sivustollesi. Mainitse, että vieraasi voivat saada jotain ilmaiseksi ja katso tulokset.

HBR:stä Mashableen: Julkaise vieraskirjoituksia suurissa julkaisuissa avustajien avulla

Kerro tarinasi YouTubessa

Video on kuuma sisällön edistämisstrategia, joka ei varmasti katoa mihinkään. Siksi on fiksua ottaa tarinasi ja muuttaa se videoksi. Se vie aikaa, mutta silti miljoonat käyttäjät etsivät hyviä videoita. On siis sinun etusi mukaista tehdä se hienosti. Lisäksi voit luoda äänipodcastin ja lisätä sinne transkription videosta. Tai voit luoda diaesityksiä myös SlideShareen. Kaiken kaikkiaan on monia tapoja kertoa tarinasi toisessa muodossa tietyille yhteisöille.

Repurpose/uudelleenmuotoilu on kuumaa

Repurposingin kauneus on siinä, että voit skaalata tarinasi ilman, että luot jotain uutta ajan myötä. Koska ihmisten sisältövaatimukset ovat muuttuneet paljon viime vuosina, ei riitä, että huudat ääneen tarinasi ja lopetat sen. Sen sijaan voit antaa heille uuden näkökulman. Ota siis ideoita/konsepteja/esimerkkejä alkuperäisestä sisällöstäsi ja julkaise ne uudessa muodossa. Paras tapa mainostaa mediaa ovat alustat, kuten Quora tai LinkedIn. Miksi? Niillä on julkaisutyökalunsa sitä varten.

Ajatuksena ei ole koko kappaleen uudelleenkäyttö vaan sen mukauttaminen nykypäivän yleisön odotuksiin. Ota yksi parhaista jutuista jo olemassa olevasta artikkelista, päivitä numerot/tiedot/lähteet ja kasvata siitä jotain uutta. Huuhtele ja toista niin monta viestiä kuin sinun tarvitsee käsitellä. Se voi viedä aikaa, mutta tulos on sen arvoinen.

Sinun täytyy kokeilla

Tämän sanottuani, jokainen pieni pala auttaa. Yksi asia on varma, jotta voit menestyä, sinun on lisättävä edistämistoimia. On olemassa paljon muita hyviä sisällön edistämisstrategioita, jotka auttavat ihmisiä antamaan kasvot tarinallesi. Ja se on sinusta kiinni kokeilla ja nähdä tuloksia. Olipa trendi kuinka kuuma tahansa, yleisösi odotukset ovat avainasemassa missä tahansa promootiossa.

Miksi sisällön jakelu on tärkeää?

Ennen ostamista potentiaalinen asiakas saa tietoa tuotteesta, muodostaa mielipiteensä ja tekee päätöksen. Myyjän tavoitteena on ohjata asiakas ostosuppilon kaikkien vaiheiden läpi ja saada kauppa päätökseen. 1800-luvun lopulta lähtien yksi tehokkaimmista mainontatekniikoista on AIDA-malli, jonka perusteella mainoskampanjan on houkuteltava kohdeyleisö, herätettävä kiinnostus tuotetta kohtaan ja pidettävä tämä kiinnostus yllä, herätettävä impulssi ja patistettava ostamiseen.

Minkä tahansa mainoskampanjan perimmäinen tavoite on ostovaste

TA on ryhmä ihmisiä, jotka on yhdistetty yhteen ostamiseen vaadittavien ominaisuuksien perusteella. Myös tiedonjakelutavat riippuvat näistä ominaisuuksista. Nykyisin tehokkain tietolähde on Internet.

Keskustelemme kolmesta tavasta, joilla TA tiedottaa Internetin avulla.

• Luo heikkolaatuista sisältöä, ajatellen, että luotettava lähde tekee kaiken työn riippumatta siitä, mitä siinä on
  • Älä jaa sisältöä julkaisun jälkeen
Tuetun sisällön verkkokauppa

Uusimmat lähettäjältä Blog