Forstå vigtigheden af søgeintention, mens du opbygger en content marketing-kampagne

10 min læst

Processen med at optimere dit indhold bør starte med at lære det grundlæggende om søgeintention. Hvis du ønsker at tiltrække det maksimale antal kunder, skal du læse artiklen for at lære, hvordan du skaber en professionel strategi omkring intent search.

Målet er at skabe interessant og informativt indhold, der promoverer din virksomhed og opfylder brugernes søgeintention og de vigtigste behov hos dine potentielle og eksisterende kunder. Vi skriver alle sammen nogle gange en slags sludder i Google-søgningen, og på en eller anden måde forstår Google perfekt, hvad du har brug for. De fleste af os tager det for givet, men så imponerende resultater er mulige takket være søgeordets søgeintention. Det er en af de vigtigste grunde til at gå dybere ind i det og bruge det til bedre at optimere dit virksomhedsindhold.

Lad os se det i øjnene, at Google er ligeglad med optimering af indhold. Den eneste prioritet er at servere sine brugere de mest unikke og relevante oplysninger for at hjælpe dem med at finde præcis det, de har brug for. For at tilfredsstille brugerne er Google nødt til at opdatere søgealgoritmen ofte.

Vi vil gennemgå Googles søgeintention i forhold til optimering af dit indhold. Du vil lære, hvordan du opbygger en professionel indholdsstrategi baseret på din Google research omkring search intent SEO.

Definitionen af søgeintention

Den enkle definition af “søgeintention” er, at det betyder hovedårsagen til, at Google-brugere går ind på en søgemaskine og indtaster deres forespørgsler. Når man bruger en søgemaskine, har man en klar anmodning om at finde de nødvendige oplysninger. Takket være Googles søgemaskiner kan vi finde svar på ethvert spørgsmål. Førhen brugte folk computere og bærbare computere til at finde de nødvendige oplysninger, men nu har situationen ændret sig på grund af populariteten af mobile enheder, som man kan have med i lommen overalt.

Hvis du arbejder med SEO eller marketing, skal du forstå, hvilket stykke indhold eller hvilken landingsside vi skal målrette, når en person skriver en bestemt sætning ind. Søgeintention bør behandles som det primære fokus, mens du skaber virksomhedsindhold på dit websted.

Der er flere typer søgeintentioner

De fleste eksperter skelner mellem tre typer søgeintention. Vi skal se, hvordan man kan planlægge indhold for at opfylde de tre typer søgeintentioner hos Google.

Informatorisk

Det er den første fase af en søgeforespørgsel, hvor en bruger forsøger at finde oplysninger om et emne af interesse. Du skal gøre dit bedste for at give brugeren mulighed for at lære mere om tjenesten/produktet. Hvis du skriver indholdet korrekt, vil brugerne betragte dit websted som en autoritativ kilde og komme igen.

Sammenlignende

Det er den midterste fase af indholdssøgning. Brugeren ønsker at sammenligne dine tjenester og produkter med andre websteder. Præsenter dit indhold for at hjælpe potentielle kunder med at træffe den rigtige beslutning. Brugerne forsøger at finde ud af, om de har brug for den tjeneste eller det produkt, de søger online. Vi sammenligner alle sammen lignende produkter eller forskellige restauranter for at finde den bedste og mest overkommelige løsning.

Transaktionsmæssigt

Dette er den sidste fase af indholdsopdagelsen. Det er den fase, hvor brugeren er klar til at konvertere. Dit indhold skal støtte brugerne og hjælpe dem på vejen. Målet er at konvertere søgningen til reelle handlinger og motivere folk til at købe dine produkter eller bestille dine tjenester.

Når du opretter dit virksomhedsindhold, skal du være sikker på, at alle de sætninger, som du målretter dig mod, stemmer overens med hensigten med det, som folk søger på nettet. Når du opretter det rette indhold og landingssider, skal du være sikker på, at alle anvendte dele matcher en brugers forespørgsel og opfylder efterspørgslen. Du skal lære at bruge de rigtige søgeord på den webside, som Google viser. Det er vigtigt at arbejde på en positiv digital tilstedeværelse af dit brand og øge synligheden og venlige konverteringer hos dine kunder.

Hvordan kan du spore søgeintention?

En af de mest effektive måder at bestemme søgeintentionen på er at undersøge SERP’en. Du skal indtaste det vigtigste søgeord, som du har som mål, i Google-søgningslinjen og tjekke de resultater, der kommer op bagefter.

Slutning: Hvorfor er søgeintention vigtig for din markedsføringskampagne?

Når du begynder at arbejde med søgeordsresearch, skal du overveje mange forskellige faktorer: søgevolumen, brandede versus ikke-brandede termer, sæsonbetonethed, lokalisering og mange andre. Men når vi taler om søgeintention, er det den primære faktor at overveje. Det kan sikre, at du prioriterer relevans i dit brandindhold og i søgeord. I begyndelsen kan du have svært ved at finde ud af, hvordan du skal håndtere søgeintention, men når du først begynder at have en klar forståelse, gør det processen med din indholdsoptimering meget hurtigere og nemmere. Du skal forstå, at det er Google, der bestemmer, hvad søgeintentionen er, og ikke dig. Det er nyttesløst at gå imod Google.

Søgeintention i forbindelse med ofte stillede spørgsmål

Hvad er definitionen af søgeintention?

Search intent er et typisk begreb, som er meget anvendt af SEO- og marketingeksperter til at beskrive hovedformålet med almindelige online-søgninger. Det er en af de vigtigste grunde til, at folk foretager specifikke søgeforespørgsler på Google. Vi foretager alle søgninger med den hensigt at finde de nødvendige oplysninger.

Hvordan kan du spore søgeintention?

Kan søgeintention omdefinere den overordnede markedsføringstragt?

Moderne mennesker bruger digitale teknologier og mobile enheder hele tiden. De kan endda begynde at styre vores liv. Vi er vant til muligheden for at få et øjeblikkeligt svar på ethvert spørgsmål. Søgeintention spiller en enorm rolle i marketing og SEO-optimering og er 100% i stand til at omdefinere marketingtragten.

Er søgeintention vigtig for dit brands synlighed?

Du bør ikke være i tvivl om vigtigheden af søgeintention. Det er en af de mest afgørende faktorer for enhver effektiv SEO- og markedsføringsstrategi. Du skal arbejde hårdt på at målrette de rigtige søgeord, som er baseret på søgeintention. Reglen er enkel: Jo højere kvalitet på din trafik, jo bedre konverteringsrate opnår du i sidste ende.

Seneste fra Blog